En dag av debuter (det låter bättre i pluralform)

Har varit en härlig dag idag, åkte till Robban och var där vid tio imorse. Fick hjälp av Lotta när jag skulle rida, och det var skönt. Dock fick jag helt plötsligt problem med andningen, astman som drog till. Blev jättepaff för har inte haft astmaproblem på nästan två år... Men när vi kämpade runt där på spåret så märkte jag helt plötsligt att jag inte fick ner någon luft. Blev lite halvdålig och hade ju dessutom inte någon medecin med mig.
Har jag ju aldrig nu för tiden.. Fick hur som helst skritta i nästan tjugo minuter innan jag fick ner luften ordentligt. Lotta hade inte tid att stanna längre men var orolig, jag fick lova henne att inte rida något mer utan istället lina honom en stund till. Men efter att Lotta åkt hem så kände jag mig så bra så jag kunde bara inte motstå att försöka lite till. Innan mitt lilla anfall var han väldigt svår att komma åt, han kändes grining och stel. Men efter att ha jobbat honom i skritt så länge så var han en dröööööm att rida.
Traven var helt otrolig, kände bara hur han flöt fram. Kändes jättehärligt. Fick dock ta det lugnt, fast än han var så fin.
Hämtade upp Emili på vägen hem, som hade varit på frölunda torg en liten sväng. Möttes av hantverkare i lägenheten som har bytt ut kyl, frys och spis hos oss idag, skönt att få det avklarat. Sen så har vi pysslat med lite gardiner, lampor, städning och lite annat idag. Har satt upp ljusslinga på balkongen, härliga LED-lampor, blev riktigt snyggt faktiskt. Nu ska vi ut och sno granris från någon skog och så ska vi klä in trappan på baksidan också :-)
Ikväll har vi suttit och pysslat med egenhändigt gjorda julkort. Ett tag gick det sådär om man säger så, limmade på fel sida av kortet sisådär tre-fyra gånger. Snacka om att Emili skrattade så hon grät, jag ville dock bara kasta glittret åt helvete och rusa därifrån.
Men det blev några fina kort tills slut i alla fall, ska se om jag ska göra några fler imorgon.

Har haft en liten debut här i huset idag också, Chilli har varit utomhus för första gången idag. Hon var så duktig så, i början var hon dock lite tveksam. Hon ville hellre sitta kvar i min famn, men sen så sprang Stella omkring i trädgården och busade så då blev Chilli nog lite nyfiken och fick gå ner. Tuffsade omkring och undrade mest varför det var så kallt om tassarna tror jag allt.

Nu har det blivit sådär sent igen, klockan är kvart i elva och jag börjar jobba klockan sex imorgon. Ska hinna göra några smörgåsar till imorgon bitti innan jag kryper till sängs också...

Till att börja med ska jag gå ut med min lilla hund..


Godnatt!


image31
Här hade vi grova problem med att få in Emilis säng i rummet, var tvungen att montera isär hela ramen för att få in den. Stella undrar dock vad Em håller på med... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0