Fira jul ensam är inte samma sak.

För första gången någonsin är jag inte samlad hos min familj med allt julstök och pysslande. Jag är själv, inget ont om det men det är lite konstigt.
Bara en sån sak som att jag och Emili nu varenda söndag glöm bort att tända adventsljusstaken. Kom på det dagen efter ungefär varenda gång, förutom förra söndagen. Då kom jag på det när det var en timma kvar på dagen. Nu var jag för sen igen, 01.11 står klockan på och jag har precis tänt det tredje ljuset.

När jag bodde med familjen, då var det en ganska stor grej. Vi systrar nästan slogs om vem som skulle få tända ljusen vecka efter vecka. Störst slagsmål var det så klart om det fjärde ljuset. Nu bor vi två tjugoåringar och ingen av oss kan ens komma ihåg de stackars ljusen.

Jag vill inte riktigt lägga mig, för jag vet att andningsproblem fyrdubblas då. Sitter hellre här tills jag stupar av trötthet. Nu har det börjat en film på trean som verkar ganska bra. Den som lever får se helt enkelt.
Är lite sugen på att gå ut med hunden också, men hon håller nog inte med. Jag fick dra henne i bakbenen innan för att få ut henne från under Emilis säng innan. Hon var så rädd för smällarna. Naturligtvis hjälpte det inte att gå ut, gick förbi ett gäng killar på vägen hem som smällde smällare och raketer precis bredvid oss. Behöver inte tillägga att Stella var skräckslagen.

Vi hatar nyår.

image48

Kommentarer
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Nyårsafton är inte hundarnas afton.. Gillar smällare och raketer i måttlig mängd, men nu så är det överdrivet, tycker jag.
Håll o krama om vovven, då det blir nyårsafton:-)
Tack så mycket för dina ord inne på kafferasten:-)
Tjingeling

2007-12-17 @ 10:01:55
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej! Tack så mycket för kommentaren på min blogg! Ska kika in här och läsa lite mer hos dig då jag inte *viskar* smygbloggar från jobbet som nu... =)
Kram!

2007-12-17 @ 13:49:22
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Maria

Vår Bella (också border) är också jätterädd för smällare! Tur att vi bor mitt ute på landet iallafall.. Usch för nyår/valborg/påsk etc...

2007-12-27 @ 07:39:59
URL: http://m4ri4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0