Hyacinter och pepparkakor

image56
Så här såg det ut hemma hos oss idag :-) Här ligger Stella och Chilli sida vid sida, i Emilis säng. Var en helt underbar syn att se. Chilli låg och busade en liten stund och sen så somnade hon faktiskt. Jag och Emili satt och tog typ hundra kort, kunde inte sluta le :-)

Har blivit klar med min lilla lista idag också. Har gjort två stycken julgrupper, som blir några av julklapparna till min farmor och min faster. Har aldrig gjort julgrupper innan men blev faktiskt riktigt nöjd till slut. Roligt var det också, att påta i jorden haha :-)
Sen har jag fakiskt bakat pepparkakor idag också. Orkade inte göra jättemycket men två små plåtar blev det ändå. Em och jag provsmakade varsin med lite mjölk. Smaskens smaskens. Luktade så gott i lägenheten sen. Det är nog det bästa med att ha bakat, att det luktar så gott efteråt :-)

Nu sitter jag och Emili och tittar på AI med Hayley Joel Osmet och Jude Law, trodde inte den skulle vara så bra som den faktiskt är.


image53

image54

image55

Kommentarer
Postat av: Cia

Pysslade gjorde man ju som liten... Sen när jag blev äldre blev det inte så mycket av... nu när jag börjar bli gammal (Yupp 37år gammal som gatan) börjar jag längta efter att fixa själv. Har dock bara pysslat ihop nejlikeapelsiner ... VILL baka lussebullar, meka ihop parliner till Ms och Min mamma i julklapp, Koka knäck skulle vara härligt också, satt alltid brevid spisen när pappa kokade knäck. Håller jag på att bli mogen?

2007-12-19 @ 10:25:24
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Anonym

Vilka fantastiskt fina julgrupper och julkort du gjort, Elin. Du är otroligt duktig!
Och klapparna! Hur ska man kunna ha samvete att öppna dem? För n-å-n av dom kanske är till mig...? :-)
Stella och Chili var verkligen gulliga på videon. Mer sånt!
Papi

2007-12-19 @ 18:44:43
Postat av: Sus i dus

Men vad du är duktig! Och så fina julgrupper! /Sus

2007-12-19 @ 20:36:04
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0