Jag är inte något fem-i-tre-ragg

image61

Wow, sicken utekväll det blev igår
. Hade riktigt jäkla roligt. Först satt vi här ett litet tag och hade det bra. Sofia och Tina kom ganska sent men efter några cider, öl och drinkar (inte allt till mig) så satte vi oss på vagnen och begav oss mot stan. Hade diskuterat ganska länge om vart vi skulle ta vägen när vi väl kom in till stan. Insåg att det skulle vara fullt med folk på juldagen,  så några samtal fick ringas och vips satt vi på listan på SoHo, Barsidan och Berså. Rätt bra fixat på bara nån timme om jag får säga det själv.

Vi bestämde oss för SoHo och hade lite flax när vi väl kom dit med. Sofias granne Peter jobbar där, dock inte igår. Men han hoppade in i fem minuter för att eskortera in oss. Väldigt tacksamma blev vi för kön var enorm. Tror knappt att vi skulle kommit in nån gång annars. Helt sjukt med folk och det var det även inne. Fullpackat med folk ifrån grundskolan vi alla gått på. Fullt med folk jag inte träffat sen vi gått i nian. Vet inte om det var en liten special tillställning men Isak, Marcus, Kristoffer och dom andra lät i alla fall champangen flöda som aldrig förr. Släppte loss ganska bra.

Det tog si så där en halvtimme att få tag på en cider, när vi drack drinkar var vi tvugna att svepa dom i baren för det gick inte att ta sig fram med något i glas. Det kan jag intyga som fick någons annans fulla öl rätt innan för tröjan. Då var jag inte jättenöjd vill jag lova. Dansade på rätt bra hela kvällen och kom inte hem förrän 03.59 och då var jag trött!
Sista timmen på klubben är så klart lika dan som alltid. Det blir mindre och mindre folk och folk blir slemmigare och slemmigare, jag och mina vänner är kvar för att uttnyttja musiken, ha kul en stund till medans de andra som är kvar är där för en sista förhoppning om att få med sig något hem, sista chansen om ett fem-i-tre-ragg. Hatar känslan om att bli omringad, känna hur någons slemmiga händer närmar sig ens midja. LÄGG AV. Jag är inget jävla fem-i-tre-ragg. Jag kommer aldrig att sjunka så lågt, så ge upp.

Kvällens höjdpunkt var dock jäkligt ball. Om ni läser ett tidigare inlägg härifrån december "Jag har förlorat något" så kan ni se ett klipp av min favoritkomiker, Björn Gustafsson. Vem tror ni entrar SoHo igår om inte just han? Efter en stund var jag bara tvungen att gå fram, jag kunde bara inte låta bli. Hade med mig lillasyster Sara, som också var på SoHo med sina kompisar. Var tvungen att skaka hand med honom och informera honom om att han ofta figurerar här på elinsointressanta. Han blev överraskad och glad, Sara stog nästan och skrek efteråt. Hon hade inte känt igen honom, men det gjorde minsann jag. haha. Var himla häftigt :-)

Mina favoritdrinkar måste jag faktiskt också ta att dela av mig av. Finns så klart tusen olika åsikter hur dessa ska blandas men det här är ett förslag :-)


"Rosa pantern"

4 cl licor 43 (likör 43)
1 cl grenadine
10 cl mjölk

Skaka ingredienserna tillsammans med iskuber i en shaker.
Sila upp i ett nerkylt highballglas.



image59



"Pina Colada"

4 cl ljus rom
2  cl malibou
4 cl mjölk
ananasjuice


Skaka den ljusa romen med Malibu och mjölk i en shaker.
Fyll på med ananasjuice och servera i ett highballglas.

image60


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh Rosa Pantern är asgod!!! :D

2007-12-27 @ 07:27:57
URL: http://lassewslav.blogg.se
Postat av: cilla

Tack för din fina kommentar på min blogg! Va bra att du hade en kul kväll men det finns ju inget vidrigare än såna där "slemhelgar" avskyr dom!!
O tack för fina drinktips

2007-12-27 @ 08:39:45
URL: http://ickepickepo.blogspot.com
Postat av: Sandra

He he ä de slinker ner rätt lätt om man säger så :P

2007-12-27 @ 12:24:31
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0