Så var julen avklarad den också..

Har haft en jättemysig julafton. Började med en strumpa på sängen imorse hemma hos pappa och sen åka hem och hämta mina sjuttonhundra väskor fyllda med julklappar.
Åkte sen och hämtade mamsingen och sen hem till min faster, Maggan där farmor också väntade :-) Kusin Helena kom inte förrän strax innan tre då hon blivit satt på att jobba.
Har tänkt på mina stackars kollegor idag som fått jobba, Camilla helt ensam i kassan, stackaren.

Har ätit massa god mat och massa godis och och kakor och allt som hör julen till. Tittade på Kalle såklart också, det tänker jag aldrig sluta med. Såg även Kan du vissla Johanna som jag alltid tittar på på julafton. Antingen var det en extended version iår eller så börjar mitt minne att svika mig. Den kändes så underlig iår. Men det är väl kanske jag som minns fel.
Sen så kom faktiskt tomten också, det gick sådär. Hundarna fick spel! Nova bjäbbade runt som en tok och Stella blev helt besatt. Hon blev helt galet arg men efter en stund vågade hon sig fram bredvid mig för att kika på tomten, men skällde fortfarande som en gaaalning. Tomten fick ta av sig en konstig mask han verkade ha på sig och fick börja prata vanligt igen... När Stella kände igen min lilla pappa lugnade hon ner sig efter en stund och pappa kunde komma in i rollen igen. Alltid samma grymma tomte, kan aldrig namnen på folk, dricker snaps och är 700 nånting år..

Har fått massa fantastiska julklappar och fått ge bort en heeel del också och inte för att klämma ut en klyscha men jag ger faktiskt hellre än får under jul.
Har fått karaff ifrån Steninge White line, och även åtta glas ifrån samma serie. Älskar dom, nu är min samling ännu mer komplett hehe. 
Har fått två par silverörhängen ifrån NK, ett par grymt sköna mysbyxor från Stadium, ett arbandsur ifrån Ur&Pen, tre olika böcker, ett nagelvårdskit, en top från CUBUS, pengar till Göteborg Horse Show och ett par nya ridstövlar, även ett presentkort på Akademibokhandeln och massa pengar av farmor som ska direkt in på banken, även fått pengar i fonder ifrån farmor. Detta var inte alla julklappar men de flesta. Har varit en jättemysig julafton och jag är så ruskigt mätt fortfarande. Men måste säga att det var riktigt skönt att komma hem till en tom lägenhet ändå. Det är skönt att vara ensam hemma, är jättetrött så ska krypa till kojs nu, efter lite julmust bara :-)

God jul på er kära läsare :-)

image56
Jul på Liseberg

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det lät som en jättemysig julafton!
Kram! :)

2007-12-25 @ 14:16:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Sus i dus

Mysigt mysigt!
Ha en fortsatt trevlig fortsättning på julen!
/Sus

2007-12-25 @ 14:27:09
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0