Vävning kallas det.

Har kört bil idag för första gången på hundra år känns det som, har suttit inne i den här jäkla lägenheten aldeles för länge. Fick åka ner till jobbet en stund idag för att hjälpa folket med kampanjen. Tydligen var det inte någon som var frisk som kunde göra det.
Hur som helst, fick sen åka till torget och dra en vända till apoteket. Nu har nämligen min ökända astmahosta återkommit, och gjort det rejält. Kom igår kväll och jag sitter nu och sippar efter luft som jag vet inte vad. Får inte ner någon luft och när jag väl får det kan jag inte andas ut den utan att få ett grovt hostanfall. Med andra ord, extremt störande.
På väg till torget från jobbet satt jag och tänkte på annat och missade avfarten, fick ta nästa och vända. Var så extremt mycket folk ute att det var kö på leden för att komma på avfarterna. Så det tog en stund att vända och komma tillbaka till torget. Tog si så där fem minuter att köra två hundra meter eller så, för att folket på avfarterna skulle in i smeten också. Tillämpade fint vävning för att det skulle gå så fint som möjligt. När det var min tur att "släppa fram" gör jag naturligtvis det och så trycker det fram sig en jävla BMW in i sidan på mig för att ta sig emellan. Hallå? Vävning kallas det. Jag gav honom the evil eye och tryckte mig fram. Mohahaha. Han såg lite skamsen ut den lille rackaren.
Har gett flera personer the evil eye när jag tänker efter. Åkte för att hämta upp Emili på torget innan ikväll, hon kom hem sent från Liseberg. Kör in vid torget vid vändplatsen, står några bilar vid sidan på vägen in, som det brukar göra. En av bilarna är igång och kör helt plötsligt rätt ut, utan minsta förvarning. Som tur va var jag beredd och hann nita, men ja, han fick också the evil eye och tittade tillbaka med en skamsen blick.
En som inte reagerade lika bra på mitt evil eye var Man nr 3 för dagen. Hämtade upp Emili, berättar för henne om bilen bakom som nästan körde ut rakt framför mig men nu ligger bakom. Då jag ser någon gå rakt ut på vägen framför oss, spatserar rakt fram, utan minsta tanke att gå upp på trottoaren. Bara vinglar omkring framför oss, var precis på väg att tuta till för att få honom att flytta på sig då han vänder sig om och kastar sig mot bilen med armen utsträckt. Höll fan på att skita på mig och Emili med, hann snabbt se att han bara formade handen som en pistol men det är ju det, man vet ju inte vad folk bär med sig, vad som sysslar med. Jag hann som tur var tvärnita men idioten gick ju rätt in i bilen ändå och stirrade tomt på oss med näven i luften. Han reagerade inte ens på mitt evil eye, han bara gick sen. Ganska oväntat måste jag säga.

Nu så är jag faktiskt klar med näääästan alla mina julklappar, ska göra varsin julgrupp som ska bli klappar också men det kan jag inte göra förrän strax innan julafton, så de inte slår ut innan. Men annars så har jag slått in alla mina paket nu, har även skrivit ut mina rim, ska göra små lappar imorgon och sätta på paketen. Måste ju ha någonting att göra imorgon i min ensamhet.
Kan inte påstå att det är överdrivet kul att ligga här dag ut och dag in, orkar inte göra någonting. Hostar och dör bara jag rör mig en endaste centimeter känns det som.
Emili jobbar hela dagarna och när hon kommer hem så är det enda hon gör prata i telefon och kollar på sina nedladdade serier. Men jag har vovven och kissen som sällskap i alla fall.
Det gör väldig nytta häromkring :-)

image47
Några av julklapparna fastnade på bild också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0