Att en hobby kan göra så ont.

Måndagskvällen är här och med det, Prison Break! Finns inget hetare än en svettig Wenthworth Miller med rynkad panna. Aaaahhhh. Hett hett hett! Serien är sämre den här säsongen men man kan ändå inte låta bli att titta på hetingarna. Yummy helt enkelt.

Helgen blev inte så stressad som jag trodde. I söndags hämtade vi våran TV bänk men den står fortfarande tom, har bara inte orkat att flytta över TVn än. Men det kommer :-)
Lördagen blev dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Paddocken var frusen så kunde inte ha Ellens lektion där, bestämde oss för att ha lektion på hoppvolten ute i skogen. Jag tänkte slå två flugor i en smäll och tog med mig Robban, så red jag honom samtidigt som jag hjälpte Ellen med hoppningen. Robban tyckte väl inte att det var jätteroligt. Han var lite nojig men inte överdrivet, höll honom ändå hyfsat sysselsatt. Tills efter 45 min eller så, då helt plötsligt stegrar han sig, nästan rakt över Fantasy. Jag vet inte vem som blev mest rädd, Ellen eller jag?! Men han går ner på alla fyra, jag pustar ut! Men det lugnet gick snabbt över då hästjäkeln tar bettet och drar iväg, in i en lång serie av bocksprång och capriole. Snacka om rodeo. Satt kvar ett tag men sen var det kört, jag skulle av och av åkte jag. Stenhårt rätt ner i den frusna backen. Robban vrålnöjd! Så han sticker hem, Elin drabbas av grov panik. Fin, dyr, skadad, lånad häst på rymmen är inte det man drömmer om. Efter Robbans dåliga has nu så ska han inte ens galoppera, än mindre i full kareta på asfallt om man säger så.
Som tur var va Ellens mamma Ingrid med och hon ringde till maken Hans som var i stallet och precis hann fånga in Robban när han kom galopperande i full fart. 
Jag var måttligt glad när vi hann i fatt honom, hade kunnat göra korv av honom på fläcken. 

Landade ganska hårt på vänster sida och vaden var så svullen att jag inte kunde rida igår. Nu har det gått ner lite och smärta i rygg och höft har släppt lite. Har dock fortfarande rätt ont i vaden, kan inte sitta på vänster sidan. Men är inte mer än en smäll så det går nog över snart. 

Annars går jag mest och väntar på att bli sjuk. Har trott att jag haft en riktig jäkla förkylning på gång nu i nästan två veckor. Vill bara att det ska bryta ut, blir sjuk som fan och sen att skiten ska gå över. Har haft spänningshuvudvärk så länge nu men det händer liksom ingenting. 
Idag har jag dock blivit lite nervös, har mått illa hela dagen så jag hoppas verkligen inte att det är någon maginfluensa som är på gång. Det vill jag verkligen inte dra över mig. 

Har tittat på film med Emili lite grann dom senaste dagarna, har sett Råttatouille och Surf's Up. Helt underbara båda två men min favorit var nog ändå Råttaouille. Laddade ner dom och slängde dom direkt igen, lite synd men snart kommer vi kunna spara mycket mycket med för att sen bränna ner och spara.
Något jag planerar att ladda ner är Westlifes nya album, Back Home. Var länge sedan min storhetstid inom Westlife-eran. Men minnena kommer tillbaka när man hör Shanes mjuka röst och Marks höga toner. Så albumet ska jag ha helt enkelt.

Nu börjar Prison break lida mot sitt slut, ska springa och hänga en tvätt och jag ska ut på en promenad med min ängel sen ska vi båda krypa till sängs. 

Godnatt på er!

image25
Westlife 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0