Att något så litet kan få en så lycklig.

Igår hade vi ett sånt härligt litet genombrott i våran lilla familj. Jag och Emili låg på golvet och gosade med Stella, låg och klappade henne när hon låg platt på golvet. Helt plötsligt utan förvarning så har Chilli vågat sig fram. Hon som inte någon endaste gång närmat sig Stella frivilligt. Hon cirkulerar runt oss en liten stund och efter ett tag så var hon framme och gav Stella en liten puss på hennes baktass! :-) Vi bara satt där jag och Emili, visste knappt vart vi skulle ta vägen - så glada blev vi. Bara satt där och log världens största, fånigaste leenden. Försökte sitta så stilla så möjligt för att inte skrämma monstret eller hunden. Monstret ja, det har blivit smeknamnet på katten. Monstret eller kort och gott Katten.
Hade lite mer närkontakt mellan katt och hund senare på kvällen och det kändes jättebra. Imorse var dom dock inte bästa vänner och bägaren rann tydligen över för Stella, och hon sa ifrån lite grann.
Känns ändå att djuren är på rätt väg mot en framtida vänskap. Jag hoppas det i alla fall!

Chilli har inte varit så mycket inne på mitt rum eller i köket innan men efter hennes nosande på Stella igår så vågade hon sig ut på större upptäcksfärd i huset. Så när jag skulle sova igår så levde hon rövare utan dess like. Hon skulle upp på byrån och nattduksbordet, hon lekte runt med hundmat, tändare, sidenband, hoppade runt överallt och jamade och kurrade. Kunde inte somna för fem öre. Helst skulle hon ligga och sova och busa i mitt hår dessutom. Sen somnade hon bredvid mig och sov faktiskt där hela natten, något jag inte trodde skulle inträffa. Att Monstret kunde ligga stilla på samma ställe så länge.

För tillfället sitter jag och tittar på Bones och Monstret har levt rövare i vardagsrummet, rivt runt på skrivbordet och väl ner papper, böcker och filmer. Haft riktigt roligt med andra ord, nu har hon dock somnat bredvid mig. Ofattbart söt när hon ligger och sover.

I helgen så blir det mycket att göra, hatar när jag har flera saker inplanerade utan tidpunkter utsatta. Känns som att jag inte kommer att hinna med något alls.
Jag har Robban på både lördag och söndag, ska rida för Lotta någon av dagarna. Både lördag och söndag så ska pappa och Sara ha bilen för att kunna övningsköra, så dom får köra mig till och från stallet. Någon av dagarna ska jag ha lektioner för Jenny och Ellen, vet i alla fall att det blir runt elva tiden, men vet inte om det blir lördag eller söndag. Sen så ska vi åka och hämta en TV-bänk i Gårda någon av dagarna. Tror mig minnas att Emili sa lördag, men jag är inte säker.
Sen måste jag göra något slags storkok så jag får ihop lite lunchportioner. Fungerar inte ekonomiskt att köpa färdigmat som jag gjorde alla dagar förra veckan. Den här veckan har jag fixat mat hemifrån varenda dag och det känns bra. Har ätit sallad två dagar och en kycklingrätt jag gjorde häromdagen två dagar.
Städa lägenheten måste också göras, diska upp småsaker som står lite överallt, slänga papper som jag aldrig kommer ihåg att ta med, sen så måste jag tvätta också. Det börjar sina i strumplådan nu haha. 
 
Jag har med andra ord min helg ganska fullbokad.
Nu ska jag titta klart på Bones och sen krypa i säng, hoppas att jag får sova bara så jag orkar upp imorgon.



Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Ja, vad kul att du läser den! Jag kollar alltid in på din blogg varje dag för att se om du lagt in något nytt! Trodde nästan att du slutat blogga, men eftersom du inte haft något internet så förstår jag ju nu varför!

Kram hälsa alla på jobbet!
/Sus

2007-11-23 @ 13:23:21
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0