Min identitet är återfunnen.

Det är lite svårt att koncentrera sig och skriva något läsbart när man gång på gång får fingrarna massakerade och tangentbordet påhoppat. Med andra ord så har Chilli inte somnat än. Hon ligger tätt intill mig i soffan och myser samtidigt som hon inte låter mig vara ifred. Men när hon ligger med hennes vackra mage blottad och bara ser så ofantligt ljuvlig ut är det svårt att bli irriterad på henne.

Det jag hade tänkt börja med att skriva är dagens stora nyhet och veckans höjdpunkt: Mitt körkort är återfunnet! Kunde knappt tro att det var sant när jag fick ett sms i eftermiddags om att min körkort har hittats på sveriges enda glasåtervinning ovanför Vättern. Han ska skicka kortet imorgon, är så lättad. Imorgon hade jag tänkt ta nytt fotografi för att skicka in beställningen för ett nytt körtkort. Men nu behövs inte det längre! :-) Gud vad jag är lättad, kan inte med ord beskriva det. Problemet har inte varit att fixa ett nytt körkort, det struntar jag i. Men bara vetskapen om att mitt körkort snart kommer att vara i tryggt förvar igen. Jag kommer att veta att ingen kommer att kunna utge sig för att vara jag! Det är det som har skrämt mig mest. Men snart kommer jag att vara lugnad igen.

Idag fick jag dessutom ett nytt bankomatkort, toppen då jag ska till stan imorgon för lite julklappsshopping. Så imorgon ska jag ringa och häva spärren på mitt körkort, vet inte riktigt hur man gör det men det ska väl gå i alla fall :-)

Jobbet idag har varit bra, fick en bra start i förmiddags med Stellas och min härliga promenad. När jag kom till jobbet hade Helén och Camilla ägnat dagen åt att hugga in i en del av en av mina avdelningar och byggt om. Helt underbart, har verkligen inte hunnit ta itu med skiten och det har bara hopat sig. Men nu har dom byggt om helt toppenfint och bara trollat fram plats. Är inte ofta någon annan bygger om på min avdelning men när det väl händer är det så skönt att det görs så perfekt och ordentligt som resultatet blev idag. Så tack Helen och tack Camilla! :-)

Blir tre små rosor idag.
Först och främst till Tobias som jag har pratat med idag och som imorgon postar mitt körkort :-)
De andra roserna går till Camilla och Helen för deras hjälp idag. Bild blir det bara på Helen och Camilla, då jag inte har någon bild på Tobias. Inte på datorn i alla fall :-)

image29
Camilla och Helen med Gabbi i knäet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0