Rätt steg behöver inte kännas rätt.

Det var nu 23 timmar och 56 minuter sedan jag tog min senaste cigg. Jag är groteskt röksugen nu. Dagen har dock gått över förväntan. Har varit med Emili hela dagen, har varit bra, så vi har kunnat peppa varandra.
Imorse åkte vi till Järnia och handlade microvågsugn, wok-panna, kaffebryggare och brödrost. Sen åkte vi till Randis jobb och hämtade nycklarna och våra kontrakt och sedan åkte vi till stallet. Medans Emili tog hundra år på sig att mocka, så sprang Stella omkring och busade och jag gjorde iordning mat till Robban.
Sen så skrittade vi ut en liten pyttesväng och red sen effektivt i paddocken i 45 min. Emili har ridit Miracel idag och varit så duktig så. Hon har inte ridit sen vi tog studenten så jag gissar att hon har en rejäl träningsvärk imorgon. Men jag tror att hon tyckte att det var roligt att vara tillbaka i stallet igen, förhoppningsvis får jag med henne dit nån mer gång.
Robban var toppenfin att rida. Gick i jättefin form även på raka spår och under övergångar. Han är lite smågrining nu under vinterpälsbytet tror Lotta och det känns, han rycker till lite irriterat då och då. Kan även vara de förbaskade älgflugorna. Har plockat flera både på Miracel och Robban idag (emili skrek och vågade inte ta dom) Var riktigt skojigt när jag fick plocka två ur hennes hår sen. haha.
Nej usch, jag borde inte skratta. Hade fått dåndimpen om jag hittat ett sånt där odjur på mig.

Sen så har vi kört lite flyttlådor ifrån Kennys lägenhet, de mesta av Emilis tillhörigheter in till våran nya fräscha fina trea :-) Längtar tills vi fått allt iordning.
Hoppas på att få lite flytthjälp till helgen, verkar dock gå sådär. Folk hör inte av sig när man ber om hjälp verkar det som. haha.

Anyhow, nu är det dags att krypa till sängs så det kan bli morgon och jag kan börja jobba, för börjar jag jobba, ja då får jag fortare lunchrast och ju fortare jag får lunchrast desto fortare kan jag ta mig till apoteket och köpa nikotintuggummin, för jag dör snart.

Kommentarer
Postat av: Alice o Papi

HEEEEEEEEJ KÄRA ELIN!
Vi hejar här hemma på dig med sluta-rökningen!
HEJAHEJAHEJA!

Båda två ska hjäpa dig med flyttningen på lördag.
jag (alice) kanske kommer lite senare eftersom jag ska sova hos elena inatt. but i'll be there! no doubt about it :)

Vi älskar dig supermycket elinpelin

2007-11-02 @ 12:09:04
Postat av: Sus i dus

Gud vad bra att du slutar röka gumman!
Håller tummarna för att det nu går vägen. Tänk vad man blir gammal i förtid av att röka. Kunde jag sluta så kan du! Nu är det 12 år sedan jag slutade!
Kram
Sus

2007-11-03 @ 18:59:36
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0