Så var man tillbaka igen.

Nu har vi bott här i våran härliga lägenhet ett ganska bra tag, levde kvar i flyttlådorna i vad som kändes vara en evighet, men kanske inte var mer än tio dagar.
Nu har vi i alla fall kommit riktigt bra i ordnng och känns rätt bra som hemma. Vi har försäkring, el, bredband, telefon och allt det där som krävs för att vara vuxen. Har slagit på vuxenkortet stort idag och skaffat ICAkort och betalat alla mina räkningar.
Har dock en hel del som ska göras, en del saker kommer vi att behöva hjälp med. Så det blir att tvinga hit pappa eller Jocke, eller någon annan händig person.
Har ett badrumsskåp som ska sättas upp, och ett anat som ska sättas ihop innan vi kan sätta upp det med. Vi ska dra sladdar till bänken i köket där vi ska ha micron, sen ska det installeras dimmers i alla rum och vi måste köpa lampa till vardagsrummet. Vi väntar på att hantverkarna ska komma och laga vårat städskåp, vårat hål i badrumstaket och sen så ska alla våra vitvaror bytas ut. (inte för att det behövs)
Har en del saker kvar att inhandla till vårat lilla utrymme. En hallmöbel av något slag, en tv-bänk och eventuellt en hylla till i vardagsrummet beroende på hur det blir sen.

Igår morse fick vi dessutom tillökning i familjen. Lilla Chilli 12 veckor har nu flyttat hit och det går toppen. Just nu ligger hon och sover bredvid mig i soffan och kurrar nöjt. Hon är ruskigt kelig och busig, jättesnäll och utan tvekan den sötaste katten jag någonsin har sett.
Stella har varit oerhört tålmodig och duktig med det lilla livet. Jag är verkligen så himla stolt över henne. Stella tittar tyst på Chilli på behörigt avstånd medans Chilli fräser och flyr så fort hon ser stackars Stella som inte har gjort något. Men bara på 1,5 dygn så har det faktiskt hänt jättemycket, nu kan Chilli sitta i soffan och Stella gå förbi nedanför utan att Chilli flippar ut och gömmer sig under soffan. Nu sitter hon och tittar nyfiket, men tänker minsann inte gå närmare :-) Hoppas att dom ska bli bra vänner så snart det bara går. Både jag och Emili hoppas att vi ska hitta dom kelandes tillsammans någonstans. Tyvärr är fallet inte riktigt sådant, men vi fortsätter hoppas :-)

Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Mysigt att du har flyttat in i egen lägenhet och skaffat sambo! =)

Har du läst min blogg? Jag blev ordentligt biten av att blogga och gör det varje dag. Kul faktiskt!

Kram Sus

2007-11-22 @ 19:38:36
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0