Doften av nybryggt kaffe.

Det finns nog inget bättre än att mäta upp hur många koppar som ska kokas och nästa köra ner hela nästan i burken med kaffe. Är den bästa doften jag vet. Inte för att doften av det färdiga kaffet är så pjokigt heller.

Sitter och äter lite frukost samtidigt som jag spånar runt över facebook. Skulle ha bloggat mig en liten stund igår kväll men det blev inget med det.
Hade en heldag igår, hade dressyrlektion för Ellen och hopplektion för Jenny. Fantasy den lilla skitponnyn var faktiskt riktigt duktig den här gången, jag slapp sitta upp på odjuret i alla fall. Nej, men hon var riktigt duktig igår. Tjejerna börjar komma på hur de ska rida henne nu. Sen promenerade jag vidare till nästa stall, började ta itu med stallet. Träffade Viktoria och Anna, tjejer jag verkligen tycker om. Viktoria hade fått reda på att jag hållit/håller lite lektioner så hon tyckte att jag skulle börja hålla lektioner för henne också. Hrm, säger jag. Vet inte om jag är så duktig och det sa jag till henne med, men efter lite tjat så sa jag att vi skulle prova nån gång iaf. Om jag får tid, herregud, lektioner hit och ridning dit. Mina söndagar är väldigt välfyllda nu.

Robban hade stått i lördags och bara gått försiktigt i fredags så han hade överskottsenergi som aldrig förr. Jag longerade i en halvtimme, spring spring spring bock bock och en liten stegring.. Sen kommer Lotta och longerar vidare en kvart till (Jag har svårt att komma åt honom på linan än så länge) Sen sitter jag upp, säger bara en sak. INTE ROLIGT. Robban var stel, osammarbetsvillig, pigg, allmänt motsträvig. Jag försökte en kvart eller så men sen fick Lotta faktiskt sitta upp och konstaterade att han verkligen inte var rolig. Skönt tänkte jag, då är det inte bara jag. Lotta rider riktigt rikgit bra och efter lite bråk så ser Robban helt fantastisk ut. Så jag fick sitta upp igen och jobba vidare, då var han verkligen jättefin.
Känner att det är skönt att få hjälp av Lotta så här i början, han är jäkligt speciell den här hästen, jag är inte i ridform och hon känner honom utan och innan. Så jag tycker verkligen att det är toppenbra. Gillar verkligen både häst och ägare.
Tog lite kort på honom när jag longerade häromdagen, blev inte så oerhört vackra men det är kort iaf. USB hubben fungerar dock inte på min kära laptop så jag måste till pappa och lägga upp dem. Ska försöka hinna göra det imorgon.

Nu är det dags för en kopp kaffe till ute på balkongen och sen en lång promenad innan jobbet.

image11
Jag, vid småbåtshamnen i Önnered.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0