En härligt lyckad dag.

Idag har varit en riktigt bra dag. Sov och slappade i sängen ganska länge. Drog till stallet vid halv ett eller så, möttes av Viktoria. Hade en riktigt rolig stund tillsammans.
Gjorde iordning Robban, plockade massa älgflugor från honom. Nog det äckligaste djuret jag någonsin kommer att se. Är en fästingliknade insekt, kallas i folkmun även för lusfluga, hjortfluga m.m., med ben som en geting, påminner om en liten krabba, rör sig i sidled. Dom är nästan helt platta, så omöjliga att ta dö på och borrar sig in i pälsen på stackars Robban och biter hårt som fan. De ger sig på människor ibland och då ska det tydligen kännas värre än ett bromsbett, på ett ungefär. Helt fruktansvärt vidriga i alla fall. Har säkert plockat tio stycken från honom idag. Några med vingar, några utan.  Bifogar en bild så ni kan förstå mitt missnöje med detta äckliga kryp.

Hur som helst så har vi i alla fall hoppat idag, och det är inte en underdrift när jag använder ordet HOPPA. Anna hjälpte till och Viktoria var med och hoppade Miracel med. Gick verkligen jättebra, Robban var så himla duktig. Hoppade ett stigsprång på runt 85 cm och det kändes som vi hoppade 1.30, jag var så högt upp i luften att det kändes som vi kunde slå fem volter innan vi landade. Hjälp det kändes som vi hoppade hur högt som helst utbrister jag när vi faktiskt landat och dessutom stannat. Anna bekräftar min känsla med att hästtoken faktiskt hoppat runt 1.30, trots att hindret var lågt. Han är så orutinerad att han tar sånna bamsesprång, så har hoppat utav bara satan idag. Lotta var med och tittade på en stund och det verkade som hon var nöjd :-)

Nu ikväll så har jag varit hos Sara och ätit en toppenmiddag. Det blev jag, Sofia, Sara och Emma i slutändan. Det perfekta tattargänget med andra ord. Har haft det så himla bra. Jag har dock varit lite seg, då jag inte känner mig helt hundra, men har suttit och lyssnat på Emmas och Sofias ändlöst onödiga diskussioner. Åt Africana till huvudrätt och till efterätt åt vi en chokladbakelse som vi gjorde, tillsammans med lite vaniljglass, hallon&blåbärs röra, och päron, vindruvor, ost och kex till det. Plus lite kaffe och lite vin. Helt ljuvligt gott och jag är så himla mätt just nu. Det kommer att ta ett tag innan jag behöver mat igen om man säger så.

På torsdag fyller Sofia 20, samma dag som flytten med andra ord. På fredag blir det middag hos henne och vi ska fira den lilla damen. Försökt dra ut henne vad hon önskar sig, men det går ju som vanligt lite sådär. "Jag vill ha någonting som gör mig fint, något onödigt som jag aldrig kommer på att köpa själv" Öh, jaha okej, det hjälpte ju. Tokfia.

Två viktiga saker som händer idag; mamma fyller år :-) Ringt och sjungit underbar skönsång för henne då hon är i stockholm och hälsar på. Jag har nog vidarebefodrat hundra samtal till henne idag.
Sen så blir det ju vintertid inatt med. Hade Sofia inte sagt det innan så hade jag helt missat det. Tur tur tur. Ska jobba för Amanda imorgon så hade blivit lagom arg om jag kommit till jobbet en timme för tidigt.

Usch, det känns som jag har älgflugor över hela kroppen. Kliar och irriterar överallt, är bara det undermedvetna men det känns verkligen som att jag kommer att hitta en jävel på mig när som helst. Trots min tjugominutersdusch tidigare ikväll.


image21
En del av min kära familj. Syster Alice, jag, syster Sara och min mami.

Kommentarer
Postat av: Seabaz

Den närbilden på ansiktet var min favvo :)

2007-10-29 @ 00:30:04
URL: http://seabaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0