En ljuvlig liten en..

På torsdag ska jag och Emili åka ut till Kungälv och titta på kissemiss, Emili har hittat en ljuvligt söt liten rackare på blocket. "Leveransklar" i mitten av november. Hoppas att det kan bli något.
Ska åka till stallet tidigt på morgonen så vi hinner allt.

Imorgon så är jag ledig, ska bli skönt. Har inga direkta planer, bara att jag någon gång ska hämta bilen istan hos pappa och även checka utförsäljning av cyklar här på gården. Min kära cykel, not, la av på väg hem från jobbet idag. Eller ja, kedjan hoppade och den gick verkligen inte att få på. Så det fick bli att promenera hem resten av biten. Var inte yberlångt så jag överlevde :-)
Men känner att med tanke på att jag har problem med min cykel så ofta så passar det väldigt bra att kanske ha en extra. hehe.

Funderar på att gå en sväng på stan imorgon också, behöver verkligen ett par höstskor. De vita jag har nu läcker, det duggregnade när jag var ute med Stella nyss och jag hann inte gå mer än 200 meter innan det började sippra in. Inte så bekvämt om man säger så.

Vad mer har hänt idag? Inte så mkt kanske, hade butikskontrollanterna hos oss idag. Jimmy och någon till, dom plockade en kille som snott ett hänglås för 149 spänn. Verkligen värt en polisanmälan om du frågar mig.
Men jag hade inget emot att ta emot två snygga poliser. Snacka om att det inte är något fel på män i uniform.
Men har verkligen svårt att förstå det här med folk som snattar. Jag menar varför?! Varför inte bara betala för det du vill ha. Istället blir det nu att han får betala det han blir skyldig plus en polisanmälan. Vet inte hur det funkar sen om det blir anmälan från oss. Sånt har jag inte koll på. Men det är nog just en snygg sak att ha i bagaget, en prick i registret för snatteri.
Hade en gubbe för något halvår sedan eller så som hade handlat för typ 500-600 kr och snattat nån liten elgrej för typ 16 spänn. Det åkte han dit för, "ja men jag handlade för så mkt så jag tänkte att jag kunde ta den här på köpet" var hans argument. Runt sextio år gammal var han, nog kul att ringa hem till frugan och berätta att man åkt dit för snatteri.
Värst var nog när tre killar i 16års åldern åkte dit och polisen fick ta in alla föräldrarna. Var så hemskt att se, föräldrarna skämdes så och bad OSS om ursäkt för deras söners beteende. Tror nog dom fick utegångsförbud på livstid.

Har blivit medbjuden av Helen att åka upp till bohuslän för fest på fredag, och stanna över till lördag. Men jobbar så måste se till att lösa en hel del saker om det ska gå. Först att hitta någon som kan ta min lördag, sen se om jag skulle byta pass med Cissi eller inte (annars är det kört) sen så hoppas jag att Alice kan hjälpa mig med Stella. Vill verkligen åka så hoppas att det löser sig ;-)

Nu är det dags att krypa till kojs.
 SO LONG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0