Vissa dagar blir inte som man tänkt sig.

Festen i helgen var toppen, men ack vad dålig jag blev. Fick bosätta mig på toaletten resten av kvällen, men lite kul blev det till sist ändå. Har till och med ett märke efter det.
haha.

Igår blev det lugna gatan, för tvi sjuttsingen va bakis jag var. Bilresan hem var en plåga. Men kvällen blev desto bättre, firade mamma genom att gå på italiensk restaurant, Bellini på nordenskiöldsgatan. Blev en toppenkväll med presenter och annat. Hon fyller visserligen inte förrän nästa helg men då ska hon inte vara hemma så det fick bli firande igår istället.
Igår fick jag ett riktigt disney-dille. Satt på youtube och lyssnade på musik, hamnade på någon filmmusik och sen var det kört. Så igår hade jag laddat ner Den lilla sjöjungfrun och Aladdin som jag såg inatt och imorse har jag tittat på Törnrosa och nästan hela Den lilla sjöjungfrun en gång till :-) Igår var det engelsk tal, idag blev det svenskt. Perfekt!
Näste film till rakning måste nog bli Skönheten och Odjuret, hm, vad blir det mer? Svanprinsessan kanske? Askungen så klart.. Sen står det still. Jag kan liksom inte få nog av de här gamla underbara filmerna... Filmerna som görs nu är bara animerade, trista och utan känsla och äkta disney-kärlek.
Musiken i de nya filmerna går dessutom inte ens att jämnföra med de äldre.

Klockan är elva nu, om ett tag ska jag packa ihop bilen och åka till Robban, göra klart i stallet och sen kommer Lotta vid två och ska hjälpa mig med ridningen. Sen blir det lektioner efter det och vid halv sju så ska vi vara på middag hos Maggan, så det blir ruskigt stressigt där i mellan.
Nej, nu måste jag ladda ner mer filmer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0