Allvar och koncentration.

Det har jag för mig imorgon, håller mig ovanligt lugn just nu för stunden. Andas stora lugna andetag och tänker på annat. Vad jag talar om kanske dyker upp imorgon.

Just nu sitter jag och lyssnar när min hund äter, normala jyckar äter så fort man ställer fram maten på morgonen men min väntar tills sena kvällen, eller ofta natten tills att äta. Hon är lite speciell min vovve.
Snart ska vi ut och ta vår lilla nattpromenad innan sängen och sömnen nalkar. Eventuellt får jag skjuta på det lite. Min kära syster ringde precis och tyckte att jag skulle väcka mamma som ligger och sover för Alice vill bli hämtad. När jag sa att mamma sov så tyckte hon att jag skulle hämta henne, eh - hur många körkort har jag Alice?
Vill inte att hon ska gå hem heller men både mamma och jag har dessutom druckit vin så vi kan ändå inte köra. I värsta fall får jag möta henne med Stella. Är inte direkt något som lockar för jag vill egentligen bara krypa ner i sängen nu. Ska upp ganska tidigt imorgon ändå.

Var ute och övningskörde med mamma innan då hon berättade ett sånt himla gulligt citat hon fått berättat för sig. En liten tjej i fyra-fem års åldern går fram till kassan och lägger upp ett paket tamponger på disken som hon vill köpa. Kassörskan tycker att hon är så duktig som handlar åt sin mamma, nejdå dom är inte till mamma svarar flickan. Jaha, då är dom kanske till din storasyster då undrar kassörskan? Nej dom är till mig, jag läste att om man har sånna här kan man både cykla och simma.
- Vaddå söt eller.

Jag tycker att jag hållit mig ovanligt glad och harmonisk det senaste, trots en del problem omkring mig. Men ibland svider det, när det känns som om det enda man gör är ger och inte får något tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0