Dessa jävla katter.

Precis tillbaka från sista promenaden med Stella. Går lugnt och sansat med lös hund, helt plötsligt står dom där framför en, med rest ragg och fräser hej villt, dessa jävla katter. Idag var det ingen fara, Stella gick snällt lös bredvid mig men tittade fundersamt på den arga katten.
Igår kväll var det värre, då blev vi förföljda av den galne katten Gustaf. En orange, förbannad katt som bor här på gården. Ingen av oss såg honom där han satt där uppkrupen i sin hemlighet i buskarna så Stella gick nästan rätt in i honom. Arg som ett bi var han. Sen följde han efter oss hela vägen hem, på behörigt avstånd som tur var. Annars hade jag lagt benen på ryggen vill jag lova. Galna det är dom dessa jävla katter.

Idag har för övrigt varit en seg dag på jobbet, ögongodis men ändå. Har haft jätteont i ryggen hela dagen och det har varit många timmar i kassan. Segt som fan. Men träffade Luisa en timme iaf som var inne för att lära sig den nya kassan. Lärde upp henne fort och hon var duktig, ja lite i alla fall. :)

Nu ikväll har jag och morsan tittat på idol, spännande :) Sen har jag suttit ett bra tag framför datorn och fört över lite bilder ifrån skivor. Lägger upp en del på facebook. Blev sentimental när jag tittade igenom plönningebilderna och alla fina hästbilder.

Imorgon förmiddag ska jag och tattarna iväg in till stan och äta brunch någonstans. Ska bli roligt! Vet inte var vi ska någonstans än men vet ett bra ställe på övre husargatan så det kanske blir dit vi far.

Godnatt.

image3
Unghästen Maastri jag hade hos mig för tillridning, bilden är tagen precis när han kom.

image4
Maastri strax innan han åkte hem igen. Härlig skillnad.

Kommentarer
Postat av: Frida

Snygg skillnad!
=)

2007-10-24 @ 15:20:44
URL: http://thepetshop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0