En kall, regnig dag.

Typiskt, min enda lediga dag och det har verkligen varit pissväder. Klarade mig utan regn på min o Stellas längre promenad men sen har det regnat non-stop nästan hela dagen.
Vid tre ungefär åkte jag och Lisa iväg, åkte först till Emili på barnens hus för att lämna ett par nycklar sen så har vi varit runtomkring på massa stall och letat stallplats åt Lisas kommande häst Camelia. Har inte direkt hittat nåt men Lisa har ett stall i Kungälv på G som verkar väldigt intressant. Kom inte dit idag för det var åt fel håll om man säger så men tror hon ska åka dit imorgon.

Efter lite stalletande ute i Billdal så åkte vi till årekärr för att hälsa på mina gamla elever och titta på lektionerna. Var så tråkigt att se, ordinarie ridlärare var inte ens där och mina stackars, älskade elever har bara fallit bakåt. Den duktigare gruppen travade hela lektionen, gjorde samma saker hela lektionen. På spåret och tränade halter. Lisa kommenterade, och jag citerar " Det här var den tråkigaste lektionen jag någonsin sett ". Jag höll med och tyvärr gjorde tjejerna som red det också. Fem stycken har slutat efter att jag slutade och nu är gruppen upplöst helt.
Nybörjargruppen som inte egentligen är en nybörjargrupp längre är nästan tillbaka på ruta ett igen. Sista lektionen i våras galopperade alla själva ute i paddocken. Nu är galopp inte ens på tal längre och tjejerna travar ett halvt varv och rider enstaka ridvägar i skritt. Allt jobb förgäves, det är inte eleverna som har försämrats. Dom får bara inte göra något. Kändes så tråkigt att se och alla föräldrar på läktaren instämde.

Trodde verkligen att det skulle vara roligt att komma o hälsa på och se hur alla utvecklats till det bättre men det kändes bara hemskt och tråkigt.

Jag och Lisa var stelfrusna och blöta när vi kom hem, Stella var blöt och ruskigt smutsig. Hon fick ett bad lite mat och jag fick middag och en varm filt i soffan. Kröp upp med ett glas vitt och tittade på Idol och nypremiären av Grey's Anatomy. Ruskigt roligt och spännande avsnitt. Nu är det bara Prison break kvar sen så är alla mina favoritserier tillbaka. hehe.

Ska hoppa in och jobba imorgon, ska bli helt okej. Se om det finns något ögongodis där eller inte. Men jag tror det finns en chans åtminstone.

Inatt drömde jag att jag var gravid, trots att jag inte haft sex. Det var inte det som var det konstiga dock, det konstiga i drömmen var att för att få reda på om man var gravid så tittade man på reflexen på cykeln. Om den lös efter att man hade cyklat på den så var man gravid. Helt självklart egentligen.
Mitt problem var dock att den cykeln jag senast hade cyklat på lös inte, men cykeln jag hade haft för ett par veckor sen lös. Men jag var gravid iaf. Sen så drömde jag att jag gick i nian och sprang på slingan, fast slingan såg inte ut som slingan. Konstiga här var att jag sprang, för jag sprang aldrig slingan, jag lyckades alltid vara sjuk eller skadad när det var dags för att springa. Men i drömmen sprang jag, ruskigt fort dessutom. Trots att jag hade grovträningsvärk, men det kändes nästan som att flyga.

Film blev det igår kväll med, eller natt snarare. Det blev i slutändan Oceans 13, trots att kvalitén inte var någe vidare.
Nu har jag fyllt min blogg färdigt med dagens ointressanta fakta och avslutar för mig.

Godnatt.

image2
Idag blir det en bild på Justin Chambers för att han var så ruskigt läcker i dagens avsnitt av Grey's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0