Nu när man ska bli vuxen, på riktigt..

...så kanske man ska försöka hålla lite mer koll på ekonomin. Sitter och skriver en liten budgetplan för tillfället, är inte mycket och är svårt att få ihop den eftersom jag inte än vet vad som är rimligt.
Fick lönen idag, på strax över 11,000:- faktiskt mindre än jag räknat med så ska ringa upp till huvudkontoret imorgon för att kolla upp det.
Min lilla planeringsbudget la jag upp på en fast lön på 10,000 för det är det minsta jag får om jag fortsätter jobba som jag gör nu.
Hyra 2350, det är egentligen den enda fasta kostnaden jag har. Sen så ligger mobilen på drygt 300:- i månaden, elen delar vi på och den kommer varje kvartal, räknar med att lägga undan typ 200-300 hundra kronor i månaden för den. Sen så ska jag betala Lotta för Robban, 1000:- i månaden där, gymmet drar 300:- varje månad, mat lär väl gå på kanske 1000:- i månaden eller så, sen så köper jag mat till Stella var tredje månad eller så och det går på 300-400 kanske, plus dagliga tuggben så runt 100-200 kronor där. Sen så ska vi ju lägga till fast telefoni och bredband på det, har inte ens en siffra på det nu.
Räknar man till det jag har nu övre, väldigt grovt här nu så blir det ca 4550:- över efter lönen. Hoppas att det stämmer på ett ungefär för jag vill verkligen kunna köpa bil om ett tag med.
Just nu sparar jag allt jag kan för att kunna inhandla en hel del innan flytten. Måste planera in en dag att åka till Ge-kås med Emili också. Där ska man ju kunna få tag på det mesta.


Dagen i övrigt har varit bra, sov dock dåligt inatt och var bra trött imorse. Kunde dock sova ganska länge och eftersom jag cyklar nu igen så hann jag med dusch, hunden och massa annat innan jobbet.
Imorgon hade det varit bra att få hinna med en tripp till torget innan jobbet. Måste köpa födelsedagspresent till Helen som fyller 22 år imorgon, fest på lördag. Tänkte köpa med något litet att ge henne på jobbet imorgon med. Vet bara inte vad.

Satt och googlade lite igår kväll, sökte på La Rochelle och fick fram hennes nya tränares hemsida. Har skickat ett mail så hoppas på att ägaren ville höra av sig. Hade verkligen varit roligt att höra hur hon mår, min älskade lilla bustjej.

image8
Idag blir det en liten bild på min ängel, som var så ljuvligt söt som valp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0