Så var man bloggare, på riktigt.

Så har man äntligen övergivit lunarstorms blogg, blev att man hängde kvar för att se vad vännerna höll på med. Dom har dock, precis som jag glidit in i facebooks underbara värld. Men jag saknar allt bloggandet, bara för att som sagt se vad mina vänner sysslade med.
Det finns två sorter av bloggare anser jag, den sorten som bloggar och skriver intressanta saker och tankar och får tusen träffar på deras insändare, sen vi andra dödliga som bloggar om det mest ointressanta som finns - det man sysslat med under dagen. Jag hör med stor sannolikhet till den sista sorten.

Så välkommen till Elins ointressanta blogg:

Dagen har varit som de flesta andra brukar vara.
Ledde cykeln till jobbet imorse då jag har varit bussburen under ett tag då cykeln är trasig. Min nya, kollosalt underbara kollega Andreas, som är cykelexpert, har tagit på sig äran att laga den. Helt frivilligt. Det har han sysslat med idag, så snällt. Han sprang till och med och köpte slang på sin lunch och stannade kvar efter han slutat för att få ordning på den. Kan inte med ord förklara hur tacksam jag är. Så underbart med människor som erbjuder sin hjälp utan att förvänta sig någonting tillbaka. Men måste ändå komma på ett sätt att tacka honom på. Han fick en kram och tusentals tack men jag vill ge något mer. Måste komma på något bra.

Själva arbetet idag har flutit på helt okej, vårat nya system som trädde i kraft i fredags fungerar någolunda bra ändå. Känns skönt. Kreditkorten fungerar igen, men kortköpen strular då och då. Har som tur var varit lite folk under hela helgen och tills nu. På torsdag går vårat nya reklamblad ut så hoppas att allt är precis som det ska tills dess. För när annonsvarorna väller in då tar kunderna aldrig slut.

Väl hemma parkerade jag mig framför tv'n för att titta på nypremiären av Desperate housewives. Kolossalt bra. Men en del trista saker också. Vill inte att Austin ska åka, dessutom så hör Mike och Susan verkligen ihop. Carlos har växt som människa, hjälp vad man gillar honom nu. (läs min blogg och det här är vardagliga ting du får läsa om. ruskigt intressant)

Nu ska jag ut och gå med min lilla älskade hund, som ser lite kissinödig ut för tillfället. Sen ska jag lägga mig i sängen och titta på nån film på datorn. Har laddat ner Shrek 3, Ocean 13, Zodiac, Spiderman 3 och Ghost ship. Håller på med två till men dom är nog inte klara tills jag är tillbaka. Ska bara bestämma mig för vilken jag ska se, blir nog den med bäst kvalité.

Imorgon ska jag och Lisa på utflykt, men vad vi ska göra får jag berätta efteråt. Annars har jag inget att skriva om imorgon.


image1

Lisfis och jag. Heldag imorgon!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0