Visare än någonsin.

Igår kväll var toppen, jag och Sara åkte till Lina vid sex och åt middag och drack massa vin. Var runt femton personer där och hade verkligen jättetrevligt.
Kände verkligen att jag behövde koppla av och umgås lite. Hade en riktigt jävla körig dag på jobbet så en flaska vin var precis vad jag behövde. Lina, Hanna och Lova hade lagat en jättegod paella med skaldjur som vi avnjöt. Efter maten kände jag att jag hade något som fastnat längst innanför tänderna och satt länge för att försöka få bort det. Men det gick verkligen inte och man vill ju inte köra in hela näven i käften när man sitter bland folk. Efter många om och men kom jag dock fram till att det inte var någon matrest. Jag har fått en visdomstand! Kan ni fatta det eller?! Sara har ju haft sina jättelänge och jag har nästan gått och trott att jag inte ska få några. Sa det senast för några dagar sen, så märker jag att en har börjat växa ut nu.

Idag har jag varit och provridit ett toppenfint halvblod i Billdal. Rombiolo, 7 år gammal men kallas för Robban. Han är 1.70 cm hög, ser precis ut som La Rochelle, min gamla sköthäst i från årekärr. Han är väldigt stilig, högrest och har ett jättefint steg. Ingen häst man åker omkring på och känner att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Han var verkligen jättefint att rida, precis min typ av häst men det kändes verkligen att jag inte ridit på jättelänge. Har ridit en gång sen i februari typ och det var på Hollyday i mitten av juni. Så det var ett tag sen. Kändes lite klumpigt och ostadigt i början men det blir nog bättre efter ett tag.
Efter provridningen gick jag direkt över vägen till Sonjas stall och höll två lektioner för Jenny och Ellen på Fantasy. Satte mig på lilla Fantasy en stund också för att visa tjejerna lite saker.
Var två jättebra lektioner, framför allt Jenny gör enorma framsteg. Verkligen superroligt att se.

Sen ikväll har mormor och morfar kommit hit, har ätit en jättegod middag och druckit massa vin. Är lagom trött och go nu vill jag lova. Ska bli riktigt skönt att lägga sig, känner att jag kommer att sova gott inatt.

image6

Eftersom jag inte har någon bild på Robban som varit mitt huvudämne under dagen så fick det bli en bild på min älskade La Rochelle, och dom ser nästan precis lika dana ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0