Jag, en cider och popcorn.

Ah, vilken dag va. Har varit massor med folk på jobbet men det har gått ganska bra ändå. Vädret var fantastiskt när jag slutade, så jag kastade mig och Stella in i bilen och åkte ner till Tippen där vi spenderade ungefär en timme. Vädret var dock inte lika fint där som hemma. Blev rätt så jätteblåsigt och ganska så kallt.
Träffade ett helt gäng irländska settrar, varav en var Texas - Stellas gamla beundrare. Otroligt mysig hund.

Promenerade runt med sällskapet en stund, blev dock lite halvsur på gubben som var med. Min hund vill som vanligt att alla ska kasta pinnar åt henne. Jag ber snällt dom att låta bli, för jag vet precis vad som händer. 1. Min hund blir oerhört stressad och lyssnar inte på någon 2. Antingen så skadar hon sig allvarligt igen eller så slutar det med att hon blöder ifrån munnen. Tyvärr är det få människor som förstår det här och fortsätter istället att kasta och upprepar "Ja men hon vill ju så gärna". Det är det värsta jag vet. Hur som helst, helt plötsligt kastar han en pinne mot vattnet. Eh, nej. Blåsigt, kallt och in med en blöt hund i bilen. I don't think so. Förklarade detta för gubben. Gick det in? Nej, för två minuter senare så skickar han iväg en pinne som landar si så där två meter ut i vattnet. Hela tippen hör när hoppet är det sista som lämnar min kropp. NEEEEEEJ då jag ser min hund springa ut över stenarna och kastar sig ut i luften. Då ropar gubben oj, nej, till min hund. Nej, kom hit. ÖHHHH. Naturligtvis var det kört, min hund kommer upp. Dränkt som en katt. Tack för den gubbjävel. Jag lämnade ganska fort sällskapet, trots att jag trivs bra med matten och alla hundarna.

Gick själv med Stella, stannade och tog lite vid en av mina favoritplatser då gubben och hans sällskap hinner ikapp mig. Försöker få Stella att lyssna på mig, men nej, gubben bara måste kasta pinnar, trots att jag ber honom att sluta. Jag säger istället till min hund, att sluta. Och duktig som hon är, slutar hon. Men efter hans upprepande kast, tro fan att hon inte kan hålla sig - utan springer efter pinnen. "Har du ingen pli på hunden eller höhöhö"
Gubben får inget svar, bara en mordisk blick.

Men jag har haft en bra dag och en skön kväll. Har städat, nej dammsugit hela lägenheten, diskat och lagat mat. Höll på att somna vid nio men kunde inte riktigt med att somna så tidigt. Så jag har tvingat mig själv att vara vaken, men det är inte långt kvar tills jag faller ihop på tangentbordet.

Här kommer lite bilder från Tippen

image206

image207

image208

image209

Kommentarer
Postat av: Mickan

Fina bilder!
Men fy vilken irriterande gubbe. Så trist när folk inte lyssnar och fattar vad det är man säger. Och att han fortsatte även efteråt!? Jag säger som dig, gubbjävel!

2008-04-06 @ 18:05:22
URL: http://angel-like.com
Postat av: Anonym

vems är settrarna? har själv fyra så lite nyfiken! fin hund du har!

2008-04-09 @ 10:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0