En blöt hund vs dammsugaren

Nu är vi precis tillbaka från en regning promenad tillsammans med Sofia och Ebba, började bra nere på tippen men tyvärr blev vi överraskade av ett pissregn. Hundarna hade dock lika roligt som om solen hade skinit även om mattarna suckade lite extra.

Hände en grej som gjorde mig sjukt irriterad. Sofia har haft lite strul med Ebba vid möten vid andra hundar, speciellt svarta större hundar av någon andledning. Hon tränar på det och det går mycket bättre nu. Vi möter ett par med en stor svart pudel och jag går lugnt förbi dem med Stella och väntar tills vi passerat dom. Sofia har då satt Ebba ner en bit ifrån stigen och sitter och distraherar henne och matar henne full med godis, det går jättebra och Ebba bryr sig inte alls om hunden. Då släpper gubben fram hunden på löst koppel så den går fram och nosar på Ebba. Sofia vill inte ryta till för att inte ge Ebba några dåliga vibbar, det ser jag på henne men ser även hur obekväm hon blir - hon vet ju inte hur Ebba kommer reagera. Så jag reagerar och ropar till honom att han ska ta bort sin hund, nu! Han stirrar surt på mig till svar. Ja, du ser väl att hon försöker träna sin hund och inte vill att ni ska komma fram. Öööh, hur ska jag veta det då, vrålar han till svar. Hrm säger ja. Hon går bort i från stigen när ni kommer och sitter o distraherar henne med godis. Jamen håll käften för fan, blir då hans smarta svar. Skaffa hundvett blev mitt slutgiltiga svar.

Puckon finns det överallt. Ebba var dock jätteduktig.

Stella är nybadad och står och äter sin efter-promenad-mat och jag försöker torka mig själv. Inser att jag måste dammsuga lite igen innan jag drar fram moppen och tvättar golven. Kommer då att bli ännu ett krig inne i lägenheten. Stella vs dammsugaren och Stella vs matte.

Brukar kunna sluta hur som helst.



Riktigt så här blöt var Stella inte idag efter promenaden och badet, men nästan :-)
Bilden är taget i Ängåsbergen 080626

Kommentarer
Postat av: Mickan

Har också lite problem med svarta hundar. Ögonen syns inte riktigt på dem. Tror det är det som gör det...

Jo, visst finns det puckon överallt. suck Så trist när de inte förstår problemet!

2008-08-20 @ 16:03:32
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0