Ännu ett steg till viktminskning

Jag har bestämt mig för att varje kväll, skriva in mina steg tagna under dagen, och även skriva in vad jag ätit under dagen. Mitt stora problem har aldrig varit att jag ätit dålig eller onyttig mat, det har varit att jag småätit mycket, godis, kakor och ja, hela den grejen.
Men genom att tvinga mig själv att publicera allt jag ätit, hoppas jag kunna minska mitt småätande. Jag går ju på GI dieten, och där får jag ta mina mellanmål som bestämt men inte mer än så.

Så min dag bestod av följande:
frukost: en apelsin
mellanmål: keso och några tomater
lunch: hokisoppa med saffran
mellanmål: en kopp te, keso och tomater
kvällsmat: en apelsin, två koppar te och två små fullkornssmörgåsar med kaviar på.

Så överlag har min dag varit ganska bra, dock åt jag snabbt i blodbussen, en av deras färdigsmörgåsar och en liten MER. Inte alls bra i dietsynpunkt, dock kanske inte så illa med tanke på vad jag faktiskt gjorde där.
Men det blir ännu bättre imorgon! :-)

image144

10 kilo, minst, ska väck!

Kommentarer
Postat av: Ullis

du kommer aldrig att gå ner i vikt om du inte äter frukost..

2008-02-26 @ 17:54:16
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Elin du äter alldeles på tok för lite! Du bör äta mer till frukost som är dagens viktigaste mål och sedan ta frukten till mellis, och sedan en lunch baserat på 90 gr kyckling/kött eller 150 gr fisk med ris eller potatis vilket mättar mycket men är inte helt godkänt i GI metoden! Mellis frukt mellan lunch och middag. Ett likadant lunchmål till middag och ett kvällsmål typ en yoghurtdrink och hårdmacka...

Det som annars är risken när du nu rör på dig mycket och äter så lite är att din kroopp gör det motsatta dvs lagrar fett när den väl får det! Därför bör du äta var tredje timme så förbränningen hålles i gång!

Kram Sus som nu mår lite bättre!

2008-02-26 @ 22:08:17
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0