En härlig söndag.

Idag har jag ägnat större delen åt att städa lägenheten och röja runt. Det känns alltid lika bra efteråt! Lägenheten luktar rent, ÄR ren och man känner verkligen att man fått någonting gjort. Har även varit i stallet och haft två nya elever. När jag var på väg dit så hade jag en sån konstig känsla. Var aldeles nervös! Vet inte varför, jag har nya elever hela tiden, men helt plötsligt kände jag mig osäker.. Tvivlade på mig själv, då jag inte är utbildad, men ändå jobbar som ridlärare. Jag vet att mina elever är nöjda med mig, men kändes konstigt just idag att ha nya elever. Att dom inte skulle tycka att jag visste vad jag pratade om på något vis.
Efter lektionerna visade det sig dock att jag inte haft någon andledning att oroa mig! Dom var jättenöjda! :-) Kändes så himla roligt. Ulrika kände verkligen att hon lärde sig något och det är ju verkligen det man strävar efter - att lära ut! Så jag är verkligen nöjd med mig själv idag. Känns bra att få några sådana dagar då och då. När man faktiskt kan känna sig bra med sig själv.

Har gjort en ny maträtt idag också, kycklingsallad med avocado och limesås.
image122
Recept
1 burk svarta bönor
3 stekta kycklingfileer
2 msk olivolja
1 msk vitvinsvinäger
1 nypa salt
3 tomater
2 avocador
2 dl kesella 10%
1/2 dl lätt creme fraiche
rivet skal och saften av en lime
salt och peppar.
Lägg bönorna i en skål, häll på olivolja, vinäger, lite salt och rör om. Stek kycklingen i olja med salt och peppar och skär kycklingen i bitar och vänd ner kycklingen i skålen. Dela tomaterna i mindre bitar, dela avocadon och skär ner den i bitar. Blanda ner tomater och avocador i bönskålen.
Riv en lime på den fina delen av rivjärnet, pressa ur saften och blanda med kesella och creme fraiche. Smaka sen av med salt och peppar.

Jag har inte ätit bönor särskilt mycket tidigare, men det blev verkligen jättegott! Vinägern gjorde verkligen att smaken fick det där lilla extra! Jättesmaskens!


Kommentarer
Postat av: Lillmulan

mmmm det där såh ju dögott ut!!! Får vi prova en dag =D

2008-02-04 @ 10:05:35
Postat av: Camilla

Hej! Vilka härliga recept du har! Måste prova broccoligratängen, det ser så gott ut med räkor. Vad duktig du är som kör igång med GI, det skulle jag behöva också....lite inspirerad av dig blev jag allt! Ha en härlig dag! Kram :)

2008-02-04 @ 14:32:49
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Mickan

Skönt att lektionen gick bra. :)
Vad gott det ser ut med mat. Mmm!

Ja, Fergus älskar dem också. Och de tar slut innan man hinner blinka. :P Fast favoriten är nog ändå Dental Fresh, det gröna, mjuka benet med eukalyptus. Det tror jag är bra också. :)

Hehe. Ja, imorn är det ju fettisdagen. ;) Jag ska nog inte äta nån mer semla nu. Åt upp nr 2 igår, men den var inte så god faktiskt. Jag föredrar mammas minisemlor med bara grädde i. Om jag får välja. Hihi. :P

2008-02-04 @ 18:14:35
URL: http://angel-like.com
Postat av: Mickan

Ja, visst är hon fin! :)

Hehe. Roligt att hon fortfarande beter sig som en valp. Min Fergus börjar bli gammal och gaggig. Han tycker mest om att sova tror jag. Och gå ut och gå. Och äta. :P

2008-02-04 @ 20:36:13
URL: http://angel-like.com
Postat av: Camilla

Muums! Kyckling med limesås. Det lät också urgott!
Själv gjorde jag kyckling med potatisgratäng, det var också gott. (Men säkert inte lika GI-bra..)
K R A M!

2008-02-04 @ 20:51:00
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0