Jäkla Tuva

Ja, den här förbaskade Tuva gör mig galen. Det blåser, blåser och blåser och sen för omväxlingsskull så blåser det lite mer. Känns som att jag ska blåsa av vägen varenda gång jag kör bil och då är min bil ändå ganska stor.. Trots allt blåsande så har vi ändå fått se några solstrålar idag :-) 

Sitter och tittar på Vänner tillsammans med Stella och Chilli. Katten som för övrigt gör mig  vansinnig. Hon har kommit på hur man öppnar skåpsdörrarna i köket så nu är varenda dörr öppen varenda gång man går in i köket, man stänger dom och nästa gång man kommer in så är rubbet öppet igen. Jag blir galen, för varenda gång man stänger ett av skåpen så måste man kolla igenom varenda hylla för annars kan hon ligga där inne och gömma sig. Hon är bra på att gömma sig, och hon är bra på att gömma sig i skåp.
Skulle hon inte ligga i något av skåpen kan hon alltid ligga i badkaret, handfatet, eller i nåt annat med vatten i. Hon kan också ligga i en enorm hög av hundhår för jag har aldrig någonsin varit med om så mycket hår på en och samma gång. Min hund vägrar helt enkelt att sluta fälla.

Har jobbat hela dagen idag och som vanligt så kryper dom fram, dom där elaka, bittra pensionärerna som inte har något annat bättre för sig än att gnälla högt på allt och alla. Dom banar sig fram bland alla kundvagnar med sina galna gåkäppar och rostiga rullatorer. Förstår inte riktigt varför man måste bli gammal och med det så jäkla grinig. Det är som att så fort man blir gammal, får sin pension så blir man bitter, sniken och snål.
Det är en av de andledningarna som gör att jag är sjukt rädd att bli gammal.

Kommentarer
Postat av: Petronella

svar; menar du det? jag tycker danny är mycket sötare med sitt krull :D vem är favoriten danny eller dougie ? (;

2008-02-03 @ 00:10:52
URL: http://nellabus.blogg.se
Postat av: Petronella

danny, helt klart! inte bara för att han är så gullig. jag älskar verkligen hans röst, framför allt i liveversionen av not alone, när han gör det akustiskt utan de andra.

har du sett dem live nån gång? :)

2008-02-03 @ 00:25:14
URL: http://nellabus.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Här är det strålande sol och klart väder! Det är endast -2,5 grader ute och jag skall strax ut på en lång prommis med äldsta dottern!

/Sus

2008-02-03 @ 12:52:55
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Camilla

Hi hi... vilken galen katt (eller smart...). :) Men jag förstår om du blir lite trött på att stänga skåpluckor hela tiden. Men du, man kan väl inte bli vansinnig på små söta katter? Eller?
Här vräker snön ned i dag, vi har nog fått 4-5 cm ute nu. Riktigt vintrigt.
K R A M! Fortsatt skön söndag!

2008-02-03 @ 14:40:51
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0