Damn I'm good.

Ahhh. Sicket jäkla skitväder vi har. Det är typ orkan här nu igen, blir så jäkla trött. Inte nog med att jag nästan blåste bort med min kundvagn utanför Maxi, det ösregnar dessutom.
Har varit och storhandlat idag, har fått ihop det mesta för att verkligen fullfölja mina GI veckor. Har köpt massa grönsaker, bönor och massa annat.
Här har ni mitt nya skafferi :-)

image116


Emili har åkt bort över helgen, hon är nere och hälsar på sin lilla mamma. Det är tomt i lägenheten men det är ändå rätt så skönt vara själv. Det är lugnt och skönt, jag kan göra vad jag vill, när jag vill, hur jag vill :-) Störtskönt helt enkelt. Har tillbringat kvällen med kissen i knäet, vovven bredvid och lite Vänner på datorn. Finns det något bättre?

Middag har det blivit också, har lagat broccoligratäng med fetaost med räkor till. Huuuuuur duktig är inte jag?! Det var så himla gott, var länge sen jag lagade något som jag VERKLIGEN tyckte om.
Dessutom var det klart på typ en halv sekund, har nästan aldrig gjort något enklare i hela mitt liv. Så ja, mina kära matälskande läsare, detta är att rekomendera om man vill ha något lätt och gott.


image120
Receptet kommer här:

För fyra personer
4 ägg
150 g fetaost
1 dl creme fraiche
400 g kokt broccoli
1 dl finhackad dill
salt & peppar
skalade räkor
blandad sallad

Sätt ugnen på 225 grader. Mixa den kokta broccolin (jag hade ingen mixer så jag finhackade den bara)
Blanda ägg, fetaost, creme fraiche och broccolin. Tillsätt dillen (hrm, hade ingen dill så det blev en kryddmix med basilika, oregano och massa annat) och smaka av med salt och peppar.

Häll sen smeten i en smord ugnfast form och låt stå i ugnen i ca 20 minuter. Servera med räkor och sallad.

image121



Nu är det dags att stänga av datorn och därmed inga fler vänner avsnitt idag, det känns lite sorgligt. Först måste jag pälsa på mig och vovven och ta oss ut i stormen.
Måste få rejält med sömn inatt för imorgon bitti måste jag ut till stallet och ta hand om Robban innan ett niotimmarspass på jobbet, sååå, kommer inte sitta i soffan på många timmar, men när jag väl sitter här igen så är det dags för fredagens avsnitt av Lets Dance :-)


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Så du ska testa GI-mat:-) Ser dina alla burkar.. bara du nu inte får ont i lilla maggen av så mycket bönor och kikärter;-)
Din brockolipaj såg verkligen god ut.. den där måste jag testa någon gån och med räkor till är den där rätten säkert kalas för en hhungrig mage.
Let´s Dance .. ja du den där Lanefelt åkte ut. Jag tycker faktiskt det var rätt. Gillar inte henne precis. Vad jag tycker kan du se på min Kafferast just nu:-)
Blås nu inte bort i stormen, då du ska till hästen och när du ska kissa vovven:-)
Ha de fint (Kram)

2008-02-01 @ 23:39:35
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pialotta

:-) Gratäng var det ju.. ja jösses som jag får till det..... Paj?

2008-02-01 @ 23:40:21
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Camilla

Men jäklar vad nyttigt och gott det såg ut! :) Hela skafferiet, för att inte tala om broccolipajen med räkor. Det kan inte vara svårt att äta GI om det är sån där smarrig mat. Mums!
Ha en skön lördag! Här blir det badhuset med en annan familj vi brukar omgås med. Najs! :) Ska försöka simma lite längder då jag ändå är där... och kanske sola, men ska ta det försiktigt så att jag inte blir lika kokt som du. :)
K R A M!

2008-02-02 @ 10:27:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Nikki

Kul att du lägger ut bildet å recept =)

2008-02-16 @ 17:41:09
Postat av: Nikki

Kul att du lägger ut bildet å recept =)

2008-02-16 @ 17:41:47
URL: http://Bonies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0