En annorlunda nyårsafton


Nu är vi hemma i lilla Frölunda igen efter ett litet annorlunda nyårsfirande.
Igår eftermiddag efter jag jobbat klart så åkte jag, Emili, Chilli och Stella ut mot mitt sommarställe. Ligger i Hajom och är en sommarstuga på kanske 30-40 kvm och är så långt ifrån vinterbonad man kan komma.
Vi tillbringade kvällen över två flaskor vin, god mat, glassbåtar och massa godis. Satt inne i allrummmet framför brasan och spelade alfapet och läste böcker.
Våran nyårsstass bestod utav tre par byxor, fyra tröjor, tre strumpor, tofflor, halsduk och mössa. Vi har nog eldat upp typ sjutton träd i den öppna spisen och våran lilla lilla värmefläkt har fått jobba på ganska bra också.

Det var en väldigt annorlunda nyårsafton men minst lika bra. Jag tycker verkligen att nyårsafton kan vara så himla överskattad. Visst, det kan vara trevligt med fin middag och champange och det här men festerna, jag menar, det är som vilken annan fest som helst för det mesta.
Så vi har haft det riktigt bra ute på landet. Idag har vi mest tagit det lugnt, tog en promenad ner till sjön och hälsade på hästen. Stella har varit tokigt glad över att få springa runt som en tok i trädgården och ute i skogarna. Har varit helt underbart att se henne sån igen.
Nu när vi är hemma är hon lite ledsen igen. Det har smällt mycket sen vi kom hem. Det är också en sak som förvånar mig, hur många människor det är som har så sjujäkla mycket raketer och smällare kvar! Varför har man det? Hade jag köpt fyrverkerier, ja då hade jag i alla fall använt dom på nyårsafton.

image81
Emili framför världens bästa hus :-)

image82
Fruset och lite snö var det allt också

image83
Istapp, hehe

image84
Åhhh, underbara värme.

image85
Min tokglada och sjukt smutsida vovve


Kommentarer
Postat av: Mickan

Det låter som ni hade det trevligt ute i skogen. :) Kan tänka mig att det var kallt när ni behövde ha så mycket kläder på er och elda upp så mycket träd. ;)
Skönt att Stella varit glad också. :)
Här har det också smällt lite. Förstår heller inte varför. Man tycker ju att de borde skjuta av allt på nyår, det är ju det som är meningen.

Ja, visst är det gott med hallongrottor. :D Kan äta hur många som helst. :P

God fortsättning på 2008. :)

2008-01-01 @ 22:48:36
URL: http://angel-like.com
Postat av: sofie

svar: Tack så mycket=)

2008-01-01 @ 23:02:48
URL: http://thenoteboook.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0