Får man verkligen ha sådana dagar?

Uppenbarligen har inte många pengar kvar den här månaden. Igår var det sjukt dött på jobbet, jag och Norpan stod mest och glodde. Nej det gjorde vi faktiskt inte, hade mkt annat att göra men det var väldigt få kunder. Men vi hade fått fyra pallar bara med kläder, en del nyheter och jag har ingen plats alls. Så det svider lite. Jobbade till fem, då tillsammans med Amanda. Gick bra hela dagen, sen promenerade jag och Amanda och mötte Norpan vid Plantagen och gick vidare mot Högsbo industriområde, till NRJ's Beachvolleyhall. Spelade sen beachvolley i två timmar med jobbet, tror vi var tolv eller tretton stycken och jag kan inte säga annat än att det var länge sen jag hade så jäkla roligt. Josef, Nathanael och Cammie skrämmer mig dock, dom är inte så jättegoda förlorare om man säger så. Men vi bytte lag tre gånger, jag var med i vinnande gånger alla utom en, så vann i alla fall sex matcher. Det var roligt :-) Var så härligt att bli lite trött också, jag har spelat en det volleyboll innan men inte beachvolley, man blir ju inte alls lika varm i vanlig volleyboll. Sanden är typ kvicksand och man slänger sig hit och dit och kämpar med känns det som, hade sand i, under, mellan varenda kroppsdel. Låg i alla fall ett kg innanför BHn.

Efter två underbart roliga timmar hoppade vi snabbt in i duscharna och försökte få bort så mycket sand som möjligt. Blev sen skjutsade hem till Mathias där vi tittade på Sverige-Frankrike. Var dock inte så roligt, Sverige låg under med fem mål typ hela matchen, förlorade rätt rejält så det var en lite mood-killer, även om Sverige faktiskt spelade bra! Satt sen och lyssnade på reggae och drack öl, pratade en massa och sen blev jag lite trött, tryckte mig in hos Andreas och somnade nästan, låg och lyssnade när folk pratade, det är verkligen något som är sjukt sövande ibland. Sen fick jag ta mig i kragen och bestämde mig för att gå hem och lägga mig, så jag promenerade hem. Jag bor bara fem minuters gångväg ifrån Mathias så det är väldigt skönt.

Jag har sovit underbart bra inatt, vaknat några gånger nu på morgonen och trott att jag försovit mig, för att jag kännt mig så utvilad. Men så har inte fallet varit, så jag gick och hämtade datorn och nu ligger jag i sängen, tittar på när katten försöker äta upp en av mina orkidéer, mina nyinköpta rosor har hon redan ätit på. Hunden ligger vid mina fötter och gör för tillfället inte mycket väsen av sig. Lyssnar på McFly - Transylvania, som är en sån underbar låt.

Ganska snart ska jag gå upp och göra mig klar för att åka till stallet, ska rida Robban först. Blir nog lite cavaletti idag tror jag, sen ska jag ha lektioner för Jenny och Ellen. Så det blir trevligt :-)

Innan Robban ska jag ut på en riktig prommis med vovven och även städa lite i mitt bombnedslag till rum.

Ha en bra dag allihopa!

image107
Stella och Stellas stackars mobboffer Ville, vit schäfer (även om han inte är så vit)


Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Mohahahahahaa... Jasså det var ena riktiga tävlingsmänniskor! Ja jag är ju en jag med! Hihi... Kul att ni hade så kul! Inte så trevligt med sanden dock!

/Sus

2008-01-22 @ 00:14:19
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0