Första riktiga GI dagen.

Vädret hade verkligen kunnat vara bättre men det blev en ganska bra dag ändå.
Har varit ledig hela dagen och tog det lugnt hela förmiddagen, sen så åkte jag och handlade B-vitamin och en säck KRAFFT protein till Robban, sen åkte jag till stallet.
När jag kommit hem så fick jag ett litet Stellabusisinfall och var tvungen att ligga och gosa en stund. Gjorde en liten GI lunch, med sallad, skinka och vilöksskinka och en egen liten dressing med lätt creme fraiche, basilika,
oregano, vitlök och aromatsalt. Blev riktigt gott faktiskt.
image111

När Emili kom hem satt vi och pratade lite grann, sen läste hon mina tankar en aning och vi begav oss ner till Tippen och tog en promenad. Lite tråkigt för vädret har som sagt sugit hela dagen. Stella hade så klart jätteroligt och sprang typ sjutton mil medans jag och Emili kanske gick nån kilometer eller två. Är så himla toppen att ha
en hund som motionerar sig själv :-)
Dock blev hon ganska smutsig om man säger så. Var inte ens någon ide att försöka torka monstret när vi kom hem. Så det blev badkaret istället, Stella ÄLSKAR att bada. Men inte i badkaret om man säger så :-) Så hon ser lite ledsen ut...
 





Har suttit och gått igenom mina GI kokböcker för att bli lite inspirerad. Har sen skrivit ner världens längsta inköpslista...Dinkel, quinoa, avokado, nötter, mörk choklad och fetaost ska bli min kost de närmsta veckorna.
Jag ska gå in stenhårt för det här, men attans att det känns jobbigt!
Är så himla godissugen, det är verkligen ett beroende den här skiten.
Men! Den här gången ska jag verkligen klara av det. Har ätit bönsallad med kyckling nu på kvällen, fick dock trycka i mig lite extra bönor bara för att bli mätt :-) Men gott var det!

image115


 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, här händer det grejor både med motion och matvanor ser jag. Din mat på bilderna såg verkligen supergod ut, är det så gott att äta GI skulle jag gärna haka på! =)
K R A M!

2008-01-30 @ 18:09:10
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Vad roligt att du börjat med GI! Jag käckar efter viktväktarna och det är samma sak det med förutom att det är tillåtet att äta potatis! Pga mättnadskänslan och lite kcal!

Hur går det på jobbet då? Något nytt som hänt?
Kram Sus

2008-01-30 @ 19:28:15
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0