Oj vilken dag det blev.

Igår när jag kom till jobbet och stod i kassan mellan nio och tio  var det så dött att jag höll på att somna, sålde för knappt 5 tusen på en timme. Idag när jag kom klockan tio så hade Cissi redan sålt för 18, bara det kunde ju ge oss en liten försmak av vad som komma skulle. Hjälp va folk det har varit på jobbet idag, helt sjuuukt mycket. Kunde verkligen inte förstå varför men kom sen på att vi släppte ut ett nytt månadsblad igår med en hel del billiga varor, varannan människa ska tydligen ha ett konvektorelement hemma. Men hej, vi klagar inte.
Mellan tio och sex så har jag spenderat all tid i kassan förutom en timmes lunch och kanske en halvtimme städandes på min avdelning, som har sett ut som ett bombnedslag idag efter alla galet köpgalna kunder.
Förstår inte heller var folk fått pengar ifrån helt plötsligt, men de tar väl ifrån barnens sparpengar när deras egna tryter. haha, nej nu var jag dum! :-) Har varit jobbigt för fötterna idag, men det har varit rätt så mycket trevliga kunder och det underlättar alltid!

Nu sitter jag och softar lite framför tvn, har varit hos mamma och ätit min favoritkyckling, med bladspenat och soltorkade tomater - helt fantastiskt smaskens! Ska lägga ut receptet till er :-) 

Min förkylning är ju här igen, blir tokig. Har inte varit frisk länge och nu är skiten tillbaka, exakt samma sak som innan. Förkyld, huvudvärk, ont i halsen, hes och framför allt så nyser jag koooonstant. Helt tokigt jobbigt. Käkar de där förkylning-ta-bort-tagarna man kan äta för att driva bort en eventuell sjukdom, dricker massa c-vitamin och knaprar värktabletter. Så jag hoppas verkligen att jag inte blir värre... Pallar inte att bli sjuk en gång till, det vägrar jag.

Nu ska jag krypa till kojs, sova riktigt gott och sen spendera dagen ute hos Robban imorgon och sen hem och förbereda middagen och en eventuell utekväll, och JA jag lovar att ta det lugnt i helgen :-)

kram på er allihop!

ps. läcker jag är va? :-)

Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Ja det har varit en räjelt tuff dag då! Är du ledig i morgon annars finns det mycket att fronta runt med om det var så mkt folk!

Hälsade du Bengan?

Längtar redan efter ditt nya recept!

God natt!
/Sus

2008-01-12 @ 01:04:08
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Mickan

Låter som en trevlig dag på jobbet.
Receptet låter smaskens! :)
Jobbigt med förkylning. Jag har haft hosta till och från nu i en månad. Inge vidare det. :/ Förstår inte varför den inte vill ge med sig...
Kul bild! Hur länge höll du dig kvar? :P
Kram

2008-01-12 @ 01:20:06
URL: http://angel-like.com
Postat av: Camilla

Usch, du verkar ha samma "omgångsbacill" som jag. Man blir frisk ett tag, sedan tar det om... Blä!
Kycklingen lät jättegod, gärna recept! =)
Krya på dig!
K R A M!

2008-01-12 @ 12:09:07
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mickan

Ja, det var taskigt av dem tycker jag. De kunde ju haft den tidigare eller senare om det nu var ett måste. De sa visserligen att det trodde det skulle brinna men ska man tro på det är ju frågan...?

Ojoj, duktigt! Du har nog dina skills från ridningen? ;)

Ha en härlig kväll!
Kram

2008-01-12 @ 17:34:33
URL: http://angel-like.com
Postat av: Sus i dus

Oki, jag hoppas att du kryar på dig snart igen!
/Sus

2008-01-12 @ 19:55:30
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0