Oj, vilken helg det blev.

I fredags var jag sjukt trött på jobbet, var inte alls på G när Helén påminde mig om att vi planerat in en liten förfest hos Gabbi, följd av en utgång. Hade helt glömt bort det och hade inte alls förberett mig.
Men efter lite övertalning från Heléns sida så drog jag hem på lunchen och hämtade saker. Efter jobbet drog vi till Helén och gjorde oss iordning där. Efter några glas vin så tog vi taxi till Gabbis lägenhet inne istan.
Hade jättetrevligt, drack lite mer, pratade och bara hade det trevligt. Pratade mycket med Camilla som kom hem i från Thailand fredags morgon. Kan inte säga att det kändes underbart att sitta jämte henne dock. Svart som sot och jag rosa som en gris. Hon så himla brunbränd och strålande glad som alltid.

image94Vid ett-tiden tog vi oss i alla fall vidare mot avenyn och faktiskt till Nivå, där jag aldrig varit innan. Var rätt så lite folk men hade sååå roligt ändå. Jag och Helén buggade och hade allmänt roligt. Blev helt plötsligt rätt kalasfull, och det var nog inte ensam om att vara. Var hemma vid halv fyra tiden och vid det laget, för full för att somna. Så när jag skulle upp och jobba vid halv tio lördag morgon så var jag riktigt jäkla trött och sjukt bakfull. Att jobba igenom sig en hel dag var iiiinte roligt. Tack vare Sarah och Josefine på jobbet så blev det lättare, härligt att ha såna goa arbetskamrater.

När jag äntligen kommit hem igen var Lisa där :-) Hon hade kört upp på morgonen och spenderat dagen tillsammans med Emili som var ledig. Partysugna var dom också, ha! sa jag och gick och la mig. Sov i si så där en timme eller två och efter jag vaknat till, ätit lite och tagit ett långt bad kom jag fram till att jag nog skulle orka med en liten utekväll till.
Drack lite grand hemma och tog sen en taxi in till Sticky Fingers där vi hade en riktig helkväll. Jag var dock lite väl trött och hade ont i fötterna efter två kvällar i skyhöga skor. Så det blev inte allt för sent, fast resan hem tog dock liiite längre tid än beräknat, så vi var väl hemma vid halv tre kanske.

Nu har ju faktiskt snön drabbat oss här i Göteborg också och man kan lugnt säga att det märks att man inte är van att promenera i skiten. haha. Nej, skämt åsido, det är härligt med snö, men med höga klackar och en del alkohol i kroppen så var det en ganska dålig kombination. Låt miimage93g gå igenom det bit för bit... Är på väg ifrån Sticky, snö överallt och vi trippar fram med små små steg för att inte ramla. Lisa med en snöboll i handen, goes after Emili. Emili sätter fart för att komma undan. Jag går bakom och ser allt hända. Emili tappar balansen, skriker högt, skjutsas in i skyltfönstret med händerna för att ta emot sig, misslyckas och kastas istället baklänges. Knall fall på en snöfylld trottoar. Fortfarande med cigaretten i handen "Klarade sig ciggen sig" är det enda hon får fram ur skrattsalvorna. Jag och Lisa la oss nästa raklånga av skratt, det var riktigt jäkla länge sen jag skrattade så mycket, herregud vilken syn. Börjar fnittra bara jag tänker på det nu..



Lite fler bilder från min utehelg .-)

image95
Loos och Zero i lördags :-)

image96
Emili och Lisa på Sticky

Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Härligt att även ni fick se av den vita varan där nere! Hoppas att du hälsa alla på jobbet!
Puss/Sus

2008-01-06 @ 23:06:11
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det verkar ju ha varit ett jäkla drag på dig i helgen, tur att du är ung och pigg så att du orkar... hi hi... :)
K R A M!

2008-01-07 @ 21:16:42
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mickan

Vad roligt ni verkar ha haft. :) Härligt med bra arbetskompisar så man orkar med att jobba trots att man mår dåligt.

Jag har sett filmen ett par gånger tidigare. Men vi hade den inte så då tyckte jag att vi kunde välja den som gratisfilm då det inte fanns någon annan som var sådär "WOW". :P Men visst är den söt! :D

Kraaam!

2008-01-07 @ 23:10:15
URL: http://angel-like.com
Postat av: Sus i dus

Tog du ut dig alldeles efter festen med jobbet? =)
/Sus

2008-01-08 @ 22:55:36
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0