Sicken kock man är va.

Njae, vi vet ju alla att jag inte är någon höjdarkock, men med lite hjälp blev kvällen en succé. Kändes det som i alla fall. Till förrätt åt vi toast med chevre, smält i ugnen och flytande honung ovanpå, helt ljuvligt gott som alltid. Emili hade inte ätit det innan men hon gillade det också, hon körde som jag och smetade på lite extra honung. Det gör det lite sötare, för chevren har ju en ganska speciell smak. Men GOD :-)

Sen så blev det ju flygande jakob som varmrätt, jag har alltid gjort den med grillad kyckling innan men idag blev det kycklingfiléer och det blev minst lika gott. Dock lite för tunn sås för min del, nästa gång ska vi vispa grädden bättre.

Till efterrätt åt vi morotskaka som också blev toppengod. Emili gjorde glasyren och den blev helt fantastisk, färskpressad citron gjorde en sån skillnad med smaken. Helt underbart.
Så har vi druckit Black Tower hela kvällen, men med så låg alkoholhalt så känner jag inte av nåt alls, och har ändå druckit lite grann om man säger så.
Har suttit och pratat om allt mellan himmel och jord och kommit in på en hel del udda samtalsämnen. Det går inte att beskriva hur skönt det är att ha sånna vänner, de man kan prata med precis ALLT om. Imorgon åker Emma till Halmstad och för första gången tar hon Sara med sig som också ska börja på högskolan där. Håller alla tummar jag har för dig älskade Sara och jag vet att det kommer att gå aldeles utmärkt för dig :-)

Nu har jag suttit och planerat lite inför morgonens hopplektion, ska ha Fantasy med någon av tjejerna på och sen två ponnyer till som jag inte känner sen innan. Men det ska nog bli bra. Har satt ihop lite övningar och skrivit en lathund åt Jennie som hon ville ha när hon skulle träna själv och inte kunde avstånd och galoppsprång.
image103
Har varit hos Robban idag och det har verkligen gått över förväntan. Mamma körde dit mig i förmiddags och sen fick jag skjuts hem av Lotta.
Tog in busen så fort jag vägt upp alla höpåsar och sen så fick han stå lös i boxen medan jag mockade, i början var han lite stissig och sprang mest runt men röt till lite, inget pjosk längre och ja, då lugnade han sig och började smaska på sitt hö och sen var det inga problem.
Sen så har jag haft honom lös i stallgången under tiden jag borstade, lindade, hämtade saker i stallgången och han var så duktig. Stod blickstilla och buffade runt och kelades. Den senaste tiden har jag ju knappt hunnit hantera honom, han har mest stegrat sig och hoppat runt i stallgången så det här var en sån skillnad att jag knappt kunde tro mina ögon. Att jag har tränat horsemanship med honom och bara det den senaste tiden har verkligen hjälpt. Han är helt annorlunda och det känns så himla härligt att verkligen kunna hantera honom ordentligt igen.

Promenerade sen runt i si så där en halvtimma och sen så satt jag upp när Lotta hade kommit. Lilla Robban har stått i nästan en vecka så han var väl lite busig, inte så koncenterad om man säger så men det gick ändå över förväntan. Först så kändes det som att han skulle dra mig ur sadeln för han var så stark och pigg men sen så jobbade i skritt ett bra tag och kunde sen gå över till trav och fortfarande sitta på en hyfsat samlad häst. Så det var verkligen trevligt.

Nu är det verkligen på tiden att gå och lägga sig, klockan är närmare tjugo över två och ja, det är faktiskt en dag i morgon också.

Godnatt på er godingar!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Vad mycket gott ni verkar ha lagat. Jag blir nästan lite hungrig. :P

Härligt med vänner man kan prata om allt med. :)

Skönt att horsemanschipen tycks löna sig.

2008-01-13 @ 12:21:42
URL: http://angel-like.com
Postat av: Cissi

Kul med en ny besökare på min blogg!
Det verkar som ni hade en mysig kväll med god mat och gott sällskap. Och visst är det härligt med sådana vänner. Vad vore livet utan dessa?

2008-01-13 @ 14:08:55
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack så mycket för din värme du skickade, jag känner den, blir så glad så. Så lite kan göra en så glad! Stor kram till dig!

2008-01-13 @ 14:11:40
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Junitjej

Trevlig blogg du har!!

2008-01-13 @ 15:18:54
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Sus i dus

Halloj i stugan!
Hoppas att du haft en bra dag i dag?
Jag har tränat kooreografi hela dagen och äntligen har jag satt mitt färdiga program! I morgon kör vi! Hehehehe...

Har precis ätit fläskfilé grillad i ugn och serverade med kokt potatis och en kallsås gjord på grekisk youghurt och green chili, vitlök och salt och peppar och naturligtvis en smarig sallad.

(Ungarna fick en gräddsås och pommes)De gillar inte smala såser! =)

Jag äter ju nyttigt och räknar points! Har skapat en matdagbok kolla in om du vill!
http://sus68.blogg.se/matdagbok/

Kram Sus

2008-01-13 @ 20:10:30
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0