Solsken och ösregn.

Idag har varit en bra dag!
Så kan man enkelt börja dagens blogginlägg. I förmiddags fick jag äntligen ut Stella på en riktig promenad. Var ute i kanske 45 minuter och det var hundar ööööööverallt. Solen sken och tempraturen var helt perfekt för en promenad. Stella var fruktansvärt skitig efteråt och väldigt trött :-) Tål att tänkas på att hon knappt fått nån motion på nästan en månad, känns sjukt konstigt att säga så. Men hon har ju totalvägrat... Så fort kopplet åker fram så springer hon och gömmer sig. Nu däremot är det andra bullar :-)  

Har haft en hoppgrupp idag med tre ponnyryttare ute i Billdal. Gick riktigt bra kändes det som, hoppas och tror att tjejerna  var nöjda i alla fall. En ponny med ryttare var verkligen ett slående ekipage. En d-ponny som hoppade bättre än någon annan häst jag sett på väldigt länge och ryttare och häst var verkligen i symbios tillsammans. Det var verkligen roligt att se.

Så klart så försvann ju det fina vädret tills dess att jag skulle vidare till mitt stall. Började ösregna när jag tog in Robban, så ruskigt tråkigt. Men det har gått väldigt bra idag med, han var toppensnäll att hålla på med i stallet och mycket mjukare att rida idag än igår. Men det ösregnade när jag red och när jag kom hem så var jag blöt in på bara skínnet, svinkall! Fick i mitt lite pyttipanna och stekt ägg och sen så la jag mig i badet i si så där en timme eller nåt haha. Helt underbart skönt så jag var tinad när jag klev upp igen.
Sen har jag suttit och pratat i telefon med min mor och min far, kollat lite vad dom sysslat med det senaste och fått uppdaterat dom lite mer om vad jag gjort det senaste.

image104Sen så har jag ett nytt smeknamn på min hund... Tjockis har hon fått heta den senaste veckan. Lite bakgrundsinformation är att min hund är tre år gammal, väger tretton kilo (*där den normalstora border collien kanske väger runt 20-25 kilo) och har aldrig varit särskilt matglad. Nu har hon däremot ätit ett högaktivt foder i några veckor och det visar sig redan, hon har lagt på sig jättebra och man känner inte längre revbenen så lätt. Usch, det låter som hon är sjukligt smal. Nej, det är hon inte. Men hon är väldigt späd och liten, men som sagt, det håller vi på att få ordning på nu. Så Tjockis får hon heta just nu, är dock lite rädd att hon håller på att tappa de kilon hon gått upp för hon fäller som aaaaldrig förr just nu. För två sekunder sen så attackerade hon mig i soffan för ett litet kramkalas/brottningsgrop och nu har jag en hårboll i munnen. 
Men fortfarande är hon världens sötaste och mest kramgoa vovve som finns! :-)




 


Kommentarer
Postat av: Mickan

Trist att det fina vädret övergick i regn. Det gjorde det här också. Fast först på kvällen.
Jättesöt bild. Hoppas hon får ha kvar de kilona hon gått upp.

Näe, det är ganska tråkigt att äta faktiskt. Hehe. :P Bortsett från godis och kakor och sånt.

Ja, men det låter ju gott. Vi åt kycklingfilé, broccoli och majs här för några dagar sedan. Riktigt gott. :)

2008-01-13 @ 22:39:21
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0