25timmarsdygn

25timmarsdygn är inte något jag rekomenderar...

Igår morse ringde klockan kvart över fem och jag flög upp, pigg som en mört, trots att jag bara sovit i fem timmar. Sedan följde en heldag på Stenungsunds Brukshundklubb i Jörlanda... Jag och Stella hade våran första start klockan nio, prick. Banorna var svåra, mycket svårare än vad jag har förstått att klass1 banor ska vara. Men det gick riktigt bra trots allt. Vi råkade dock bli diskade i agilityklassen, pga dålig handling från min sida så sprang Stella in i tunneln från fel håll.
Hoppklassen vars bana var ännu svårare gick också bra. Vi fick två fel där och slutade sjua av ca tjugo hundar och jag var jättenöjd. Har aldrig sprungit en sån svår bana tidigare.



Så här började banan....

Det var riktigt trixigt, speciellt när man har en hund som är för snabb för sitt eget bästa. Elisabeth gjorde bra ifrån sig och blev placerad. Förutom det så var det en hel del terrier-ryck och busigheter. Duktiga mattar och tokiga vovvar, men alla gjorde riktigt bra ifrån sig!

Efter en stunds vila hemma så kom Emma och sedan Sara för en god middag som Emma hade med sig, och sedan skrikandes på fotbollen på TV. Jag har aldrig blivit så besviken... Sverige gjorde verkligen bra ifrån sig, jag är stolt... och jag menar vem fan gör mål under förlängningen?! Det händer typ aldrig!

Sedan blev det drinkar, cider och gud vet vad :-) Roligt hade vi i alla fall och när vi sedan hamnade på Rose & Crown inne istan var vi trots kvällens förlust omgivna av fulla och glada fotbollssupportrar. Efter Rose & Crown hamnade vi på Berså och hade riktigt trevligt där. Tog lång tid att ta sig hem då vagnarna inte gick som dom skulle.. Så kvart över sex trillade jag ner i sängen, då varit vaken i 25 timmar. Sov bara sex timmar och har varit helt död idag.
Kom ut på en promenad med tokvovven men känns som att hon är trött efter igår hon med, så vi har tagit det lugnt hela dagen. Bara legat och kramats i soffan :-)



Kommentarer
Postat av: Titit

Hej. Såg din kommentar på min blogg. Har också försökt att rita för att "ta med mig" banorna när träningen börjar efter sommaren. Ska försöka mig på agilitybanan om jag hittar ngt bra program att rita i.

2008-06-17 @ 07:46:00
URL: http://villovas.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej :)

Gladmidsommar! :) Kram

2008-06-19 @ 15:46:38
URL: http://chicalouise.blogg.se/
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Hallå bruden!



Hur är läget? Här är det bara bra!

Hoppas att du har det fött i solen!



Kram Sus

2008-06-23 @ 22:21:10
URL: http://sus68.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0