Två små lejonhjärtan.

Jag började jobba tidigt imorse, dvs sex och när klockan slog tre var det ofattbart skönt att sätta sig i bilen. Fick åka till torget och bibblan för att lämna tillbaka diverse böcker. Sprang dock in i Sabina! som jag inte träffat på år och dar, hade kunnat prata på hur länge som helst kändes det som.
Stötte även på Systra mi, Sara, med kusinens hund Nova i famnen, en hund som förövrigt INTE gillar mig. haha.

Efter jag läst igenom ridsport och några andra tidningar på jobbet och lånat några nya böcker så drog jag och Stella ut. Vi har varit i gläntan i skogen i fyra timmar idag. Har suttit och läst korsord och lyssnat på en ny bok, dock inte vilken bok som helst, utan Bröderna Lejonhjärta läst av Astrid Lindgren. Kunde inte låta bli den när jag såg den. Det kanske är en barnbok men jag bara älskar den, och det är oerhört avslappnande att lyssna på den. Kan föreställa mig Nagijala så tydligt när hon pratar om det. Om hur man helt plötsligt bara kan allt, allt man velat kunna, alla är snälla och glada, allt är gratis, folk hjälper varandra och man känner sig oövervinnerlig och vacker. Det är verkligen drömmen om himlen det.

Efter några timmar i gläntan så dök det plötsligt upp en kille med en hund. Dom stannade kvar och jag fick möjlighet att träna mina kunskaper och försöka utöva dem på lilla Goldie, fem månader som efter en liten stund både lärt sig att ligga och att krypa. Var väldigt roligt. Ofattbart söt var hon.. :-) Men inte lika söt som min ängel så klart.






Stella och Goldie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0