Satkärring - ska det vara jag det?

Min elev Viktoria är inte som andra. Hon är den största utmaningen nånsin. I över ett år har hon bara slappat runt på sin häst och är förvånad över att han tappat muskler och hennes ridning bara försämras. Nu har hon tagit sig samman (eloge till henne) men jäklar vad jobbig hon är att ha som elev.

Jag kan ge er ett litet exempel av hur det kan låta (aka lät igår)

Viktoria: Jag orkar inte!!!
Elin: Jo, kom igen! Lite till. Sitt till och forma kring inner.
Viktoria: NEJ
Elin: Vaddå nej? Gör som jag säger.... Ner med handen
(Viktoria drar upp handen)
Elin: NEJ. Ner med handen.
Viktoria: Nej! Jag vill göra det på mitt sätt.
Elin: Ditt sätt har uppenbarligen inte fungerat efter som att det går som det går, så vi gör på mitt sätt.
(Viktoria blir tyst och mumlar något ohörtbart, kan bara tänka mig att det inte är till min fördel)
Några minuter senare, efter Viktoria jobbat på riktigt bra.
Elin: Kom igen nu! Ge inte upp nu för f-n.
Viktoria: SATKÄRRING. JAG ORKAR INTE MER.
Elin: Skitunge.

Det låter väl som ett bra sammarbete mellan ryttare och instruktör?


Hahaha.


Det är snö ute. Massor. Jag vet någon som ska köra sjukt långsamt till jobbet idag.
(moi ! )

Kommentarer
Postat av: Louise

Jo precis :)
härligt jorå de är toppen de, vad blire ikväll då? :)

2008-03-21 @ 14:12:39
Postat av: lilla syrran

haha, hon verkar inte helt lugn den ungen.
hur gammal är hon?

2008-03-21 @ 14:54:03
Postat av: Celia

..haha låter underbart :) ..som sagt hur gammal e hon?

2008-03-21 @ 19:24:04
URL: http://zminos.blogg.se
Postat av: Camilla

Hrm... vilken liten drygis... Hoppas att du är utrustad med ett stort tålamod! ;)
Vilken seg dag du verkar har haft på jobbet i dag, jag hade nog haft lika om jag inte tagit ledigt - så det var ju tur att jag tog ledigt då... =)
Kram och ha en fortsatt go påsk! ♥

2008-03-21 @ 20:56:34
Postat av: joel

hahaha.... vilken underbar liten elev du har...
varför hon tar upp handen vet jag inte... då kan hon väl ramla?

om jag red så skulle jag fan ligga fastklistrad mot hästryggen, dom där jävlarna kan ju sparkas...

Joels resultat inom ridning.
Ridit en gång - ramlat en gång...

ääh, dom e råläskiga ju ;)

2008-03-21 @ 23:58:05
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0