en orolig matte.

När jag kom hem från jobbet så tog jag med mig en ny bok och min lilla vovve. Jag satt och läste i min soliga lilla glänta, Stella sprang omkring som en tok och hade allmänt roligt.
Satt där i närmare tre timmar och sen så har jag varit i missionskyran och tittat på en show ifrån min lillasysters konfimartion. När jag kom hem från kyrkan och stod framför spisen så märkte jag att Stella låg och tuggade på sin fot under köksbordet, kallade henne till mig och hittade ett litet sticksår på ena tassen, mellan tårna så att säga. Det var smutsigt runt omkring såret så försökte tvätta rent det med alsol-lösning, men fick liksom inte bort allt. Det var som en mörk ring runt såret.
Satte på en liten kompress och en wet-rap, hon försöker dock gnaga av den så hon har fått ligga bredvid mig i soffan och titta på Greys istället för att leka med Chilli. Hon är rastlös och ligger och vrider och vänder på sig - u t t r å k a d  s o m  f å - kallas det.
Jag vet jag vet, jag är en töntig orolig matte, men så är det när man har en hund som har slagit ut tre tänder på tre år och varit på otaliga veterinärbesök. Hon kan ju inte låta bli att skada sig och ha sig hela tiden...

Hoppas det inte är någon fara. Annars blir det veterinären imorgon efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0