Första middagen utomhus.

Har precis kommit in ifrån trädgården efter att ha spenderat flera timmar där. Helt underbart skönt. Har grillat och legat på en filt i solen och bara haft det skönt. Suttit och pratat med Emili i flera timmar och bara myyyyst.
Har fått inhandlat Mors dag presenter idag också, men vad det är vågar jag inte skriva här om mamma tittar förbi :-)
Träningstävlingen i söndags gick ganska så bra, hon är duktig min hund, även om det går aldeles för fort ibland. Men Mia var med och vi fick lite tips efteråt. Jag fick några bra om hur jag ska bromsa upp Stella innan koncentrationshinder, tror nog att det kan bli ganska bra. Det gäller bara att man ska komma ihåg att göra det på banan också. Sen så planerar jag att börja träna targeting med henne också. Dvs att hon lär sig att trampa med minst en tass på ett speciellt ställe, till exempel en duk eller platta av något slag. Det är för att träna upp att hunden ska trampa på kontaktfälten på balanshindren.
Jag ska bara ta mig i kragen och börja med det också :-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha en trevlig kväll!!!

2008-05-20 @ 21:21:48
URL: http://www.caniche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0