Jag ska få fira midsommar

Det är helt ofattbart. Äntligen har jag fått tag på en vikarie till midsommar helgen, både torsdagen och fredagen. Det betyder att jag få åka upp till mormor och morfars sommarställe på Ängsö utanför Västerås och fira midsommar, precis så som man ska fira midsommar.
Det finns inget bättre än att vakna upp på midsommaraftonen, sen ägna dagen åt att plocka blommor och fläta ihop både en och en annan krans till systrar och kusiner. Sen en härlig midsommar lunch för att sen åka tillsammans ner till Ängsö slott och tillbringa dagen med att sälja lotter, spela på chokladhjulet, dansa kring midsommarstången, hoppa säck (i år SKA jag hoppa hem punchen till Solvik) och mingla runt med allt härligt folk. Ja, jag längtar verkligen till midsommar nu.

(och skänker en extra tanke till David som ställer upp för mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0