.. något över förväntan

Just nu är jag inne på den tredje delen av Stieg Larssons deckare om Millenium, Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander och ja, jag tycker om serien. Pratade med en kollega om dem häromdagen, hon säger att hon vägrar läsa dem mest bara för att alla andra gör det, eller har gjort eller tänker göra. Jag kan verkligen förstå det, man skapar sig en uppfattning när man hör alla prata om något de läst. Hur bra böckerna är osv.
Även om man inte gör det med vilje så bygger man upp förväntningar och ja, det är ju helt klart mycket lättare att bli besviken då. Jag blev besviken på den första boken, det måste jag erkänna, men tyckte att den andra delen var jättebra, trean har jag inte kommit så långt på än - men än så länge är den rätt så bra.

image226


Det här med att bygga uppförväntingar efter andras erfarenheter kan gå åt ett helt annat håll också. Jag, mina systrar och min pappa har varit på bio nu ikväll och sett Arn Tempelriddaren. En film som jag inte hört annat än negativ kritik om... Det visade sig vara en bättre metod, för jag tyckte om den! :-)

image225

Efter filmen åkte jag hem till Sara och satt och snackade skit med henne och Emma. Det var meningen att vi skulle titta på film först men vi fick inte igång DVD spelaren. haha. Så vi har suttit och snackat om Rhodos resan istället! :-) Det är typ tre månader tills vi ska åka men det var nästan så att jag ville börja packa nu när jag kom hem. Längtar verkligen tills vi ska åka...

På väg till bilen fick jag syn på årets första igelkott. Ljuvligt söt :-)

image227
(bild från googlesökning)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0